hectorrebell

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Systarna Ivarsson - 19 april 2011 18:53

Hej hej på er! Inte mycket att uppdater idag, Rebell fick vila med tanke på att han ska gå ganska hårt tre dagar i rad. Imorn ska jag bara rida igenom honom lite och senare på eftermiddagen ska Maria S komma och rida lektion :p Så vi får hoppas att Rebell är snäll och sköter sig nu. Men det tror jag nog. Tänkte försöka hitta något bra och säkert sätt för att få en utveckling. Imorn blir det nog att trava med longerlina. Så får Maria träna på att rida lätt, byta gångarter och sitsen utan att behöva bry sig om Rebell. Sätter nog gummisnodd på honom med så får hon känslan av att han arbetar rätt. Jag tycker det är superkul att hålla lektion och Maria är en jätteduktig elev. Så det ska bli roligt!

 

Som ni ser har hon en bra grundsits, det enda jag såg som ska ändras på är händerna, då hon fått lära sig attlägga dom mot hästens manke, och det ska man inte göra, utan man ska bära handen. Men det får vi nog bort fort :p Sorry vännen att jag la ut bilden ;)<3

 

Av Systarna Ivarsson - 19 april 2011 13:56

fick några fina bilder i hagen idag. Den stora svarta med gröna täcket är henke, den lilla mörkbruna med brunt täcke är rufus, fuxen med blålila täcke är cassi och den stora mörkbruna med blått täcke är såklart rebell :D

                                                              

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards