hectorrebell

Alla inlägg under februari 2012

Av Systarna Ivarsson - 27 februari 2012 12:00

Nya bloggen gäller från och med NUUU!!!!


http://chevalaux.blogg.se/

http://chevalaux.blogg.se/


http://chevalaux.blogg.se/


http://chevalaux.blogg.se/



Här bloggar jag nu då, tillsammans med Anna från colts. Hoppas ni följer med, för detta kommer bli så bra!!!


Av Systarna Ivarsson - 26 februari 2012 21:11

Idag red vår stallkompis Tove ut med Rebell, härligt då Tove rider honom så bra!

Av Systarna Ivarsson - 26 februari 2012 21:09

Vila pga göteborgsresa

Av Systarna Ivarsson - 26 februari 2012 21:07

Hej på er!

Kom hem från göteborg idag, men jag tänker inte utvärdera här, då jag imorn

börjar blogga på nya bloggen. Denna kommer finnas kvar, och jag kanske skriver i Rebell-inläggen, för

det är en grej jag lovat mig själv liksom.

Men vi syns på nya bloggen, imorn 12:00 släpps namnet!!



Av Systarna Ivarsson - 24 februari 2012 21:42

en liten promenad för att sträcka på musklerna liten, sen igår liksom :p


Av Systarna Ivarsson - 24 februari 2012 20:58

På måndag händer det grejer, då börjar jag nämligen blogga på en ny blogg tsm en

en vän. Nytt namn, ny design, nya bilder, nytt upplägg, yeah, detta kommer bli SÅ bra!!

Vem tror ni min nya bloggpartner är? Första att gissa rätt vinner en länk på nya bloggen!

 

Av Systarna Ivarsson - 24 februari 2012 20:56

Minns ni stövlarna jag beställde? Jag kunde inte ha dom... givetvis..

får köpa något annat helt enkelt.. 


Av Systarna Ivarsson - 23 februari 2012 20:36

Idag for vi till ridhuset igen, och då blev det lite hoppning.

övningen såg ut såhär:

 
Först då så hoppade hon krysset med markbom till  räcket, sen runt och hoppa oxern, över krysset från "fel" håll, runt och hoppa räcket och sen till räcket igen. haha ni förstår nog. I slutet låg hindrerna på 1 meter ungefär.

MEN

mitt i passet, precis när vi höjt hindrerna till 90 cm, så gick Ronja och Rebell omkull.

Japp, ni läste rätt, de gick omkull, en riktigt glidtackling ner i sanden.
Rebell kom ner till gummimattan som ligger under sanden, och halkade helt enkelt.

Han hade för hög fart, då han valde att göra som han ville ist för att lyssna på Ronja.

Så han hamnade på sidan, ronja klämde inte fast benet otroligt nog, utan rullade av hästen lite snyggt,

och ingen skadade sig. Ronja har lite ont i tårna på ena foten, stackars liten ;)

Men Rebell bara satte sig och tittade sig omkring, han såg väldigt paff ut!
Vi blev lite panikslagna att han skulle dra, porten stod öppen, pga översvämmning och vädring.

Men han satt där en stund och tittade sig omkring, sen ställde han sig lugnt och tittade på oss med ett stort frågetecken xD

Haha plutten<3

Jag kollade hans bäcken, det var rakt fortfarande, och han var inte halt heller så Ronja hoppade upp och hoppade några rundor till.

Det var nog tur att han var uppvärmd, att han gled, och att fibersanden i ridhuset är ganska mjuk och ha gummimatta under, för fallets skull då.

Inatt står han med backontrack på ryggen och rumpan, ifall att, och vi ska ut och gå med honom imorn.

här får ni faktiskt filmklippet där han går omkull, men som ni förstår blev jag livrädd och då stängde jag ju av kameran. Synd egentligen, för han såg så kul ut efter<3


  <3

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards