hectorrebell

Alla inlägg under januari 2012

Av Systarna Ivarsson - 31 januari 2012 17:55

Vila, hade ett sår på höger bak, klanten har nog klivit sig själv :/  men men,

det är tvättat och fint nu!

Av Systarna Ivarsson - 30 januari 2012 21:27

Idag skrittade Ronja barbacka en stund på ridbanan, sträcka på kroppen typ.


Av Systarna Ivarsson - 30 januari 2012 10:34

Hej hej på er.

Sitter hemma och hostar upp lungorna,

jävla skit att bli sjuk igen! Jag hatar att vara sjuk, fetaste ångesten när jag missar

skola eller praktiken, känner mig extremt dålig i det läget...

Men jag kan inte vara i butiken och hosta och ha mig,

inte ok mot kunderna, kunderna först! :p

Så nu går jag nog och myser ner mig i papsen säng och sover bort

allt skit, puss på er!

Av Systarna Ivarsson - 29 januari 2012 21:27

Hej på er!

Idag vart det bus och foto-dag!

Ronja, jag och Rebell höll oss på ängen vid stallet, och fotade lite,

härligt för hästen att vara få springa lite kravlöst och slippa kraven.

Vi tog 1050 bilder, fyllde hela 8GB minneskortet xD ojsan hoppsan (a)

Här har ni fyra bilder iaf :p

       

Av Systarna Ivarsson - 28 januari 2012 23:45

Idag var vi iväg på tävling, klubbhoppning på Udden,

en 80 cm 2 faser, skitbra gick det, hästen var fantastisk om du

frågar Ronja, dock var det andra hindret i omhoppningen som ställde till det,

svängen blev för obalanserad, runt ett hinder,så där slank dom förbi på sidan

men det får man ta, huvudsaken är att de hade en bra känsla och ett

bra flyt runt banan, och han kom rätt på alla hinder vilket var ett viktigt mål!


Sedan 90 cm clear round, också där var Ronja riktigt nöjd, och det ska hon va!!
Hästen gick riktigt fint, kom rätt på alla hinder, men drog ner en bom, halvt,

bara ena änden av bomen åkte ner, så ser bara det som 2 fel ;) xD

Det var en sån liten touch, bommen låg inte ordentligt i hållaren heller,

men ja ja, den lilla skitsaken skyller vi inte på någon helt enkelt!


En sak vi såg idag innan tävlingen, när Ronja pustade utrustningen,

att Rebell skrapat lädret på sadelgjorden, med andra ord slår han i sin egen mage,

inte bra! Så nu blir det inköp av magplattegjord, vi vill inte ha onödiga sår!


 


Ni ser ju själva hur mycket han börjat dra upp frambenen, inte illa :D <3

Av Systarna Ivarsson - 27 januari 2012 22:24

HERREJÄVLAR!!!!! vilken häst jag har!

Vi var iväg till ridhuset idag, bara pappa, jag och hästen.

Red ca 45 minuter dressyr, och jag säger då det,

den här hästen är PRO!!! Jäklar vad fin han var idag,

gick i uppförsbacke, luftigt steg, reglerbar utav bara bomben och

lyhörd som bara den på skänkel, vikt och hand!

Red mycket öat och samlat, skänkelvikningar, vänbarhet, varvbyten

och ja, tillochmed skänkelvikning i galopp satt redigt fint!

Vändbarheten är otroligt, början på galoppiruetter, och ja,

han vände på en femöring åt båda hållen! Gick i fin form

hela tiden utan att jag behövde göra något, gick i

uppförsbacke när jag hade lite emr skänkel, och ja

JÄKLAR vilken häst!

Imorn är det tävling, tagga!!

Av Systarna Ivarsson - 26 januari 2012 22:49

Idag var Sofia med igen, och vi red lite dressyr på banan. Blir mycket sånt nu känner jag,

vägen vi kan rida på är ganska obehaglig trots att vi har broddar.

Men iaf, vi rider inte jättelänge då snön är ganska tung för hästarna att gå i,

så vi tar en liten invänjningsperiod.

Jag började rida som vanligt, kollade igenom så allt funkade, vilket det gjorde.

Han var extremt fin idag, arbetade under sig ordentligtoch gick i typisk uppförsbacke,

och hade ett sånt schvung i steget! Jäklar vad fint, och fin i mun och för skänkel var han med!

Sofia satt upp sedan, fick lära sig lite hur hon får honom i form och hur man ska göra med händer

och skänkel för att få en bra takt.  Gick redigt fint emellan åt, redigt fin var han!

Sen fick hon trava och galoppera lite, hahaha ja, fort går det iaf xD

Kan nog inte enbart skylla på hästen, Sofia är en liten fartdåre hon med ;)

Så ja, imorn blire ridhuset för lite dressyr, och hovslagaren kommer under fömiddagen! :D

Av Systarna Ivarsson - 25 januari 2012 21:12

Jag är riktigt sugen på att åka iväg och fotografera igen, och ja Anna,

helst till dig ;) Trots att du kapat av manen på Bengan xD

Hahaha ne men jag är riktigt sugen på att vara lite kreativ igen, trots

att jag inte har ork till det. Vi får se vad Anna på http://colts.blogg.se säger ;)

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards