hectorrebell

Alla inlägg under september 2011

Av Systarna Ivarsson - 30 september 2011 10:15

Väldigt lätt! dressyr ;) dock är det roligare att kolla på hoppning, men jag själv sysslar hellre med dressyr :p

Känslan när hästen lyssnar på minsta viktförflyttning, det är himmelen för mig! när 500 kilo lyssnar och arbetar tillsammans med mig, när man dansar fram över marken.. helt underbart!!

 

Av Systarna Ivarsson - 29 september 2011 10:00

Den här låten påminner mig om Rebell, han är anledningen till att jag kommer hem, till att jag stannar kvar<3

http://www.youtube.com/watch?v=mCLoQnolBt4


Det finaste jag vet<3 



Watching you watching me,
A fine way to fall asleep.
The neighbors fight,
As we both rest our eyes.

Hands in the fallen snow;
Numb to the winter cold,
But we don't mind,
'Cause we'll get warm inside.

You're the reason I come home.
You're the reason I come home, my love.
You're the reason that when everything I know falls apart...
Well, you're the reason I come home.

Paper doll silhouettes,
Fingertips on window glass;
The street's asleep,
So I breathe you in deep.

The tragedies of chemistry,
People dream of what you and me
Have found...
Effortlessly.

You're the reason I come home.
You're the reason I come home, my love.
You're the reason that when everything I know falls apart...
Well, you're the reason I come home.

And for a long time, I remember,
Saying prayers for something perfect,
Saying prayers for someone kind.
It's in my head,
We're spinning circles down the avenues instead.

You're the reason I come home.
You're the reason I come home, my love.
You're the reason that when everything I know falls apart...
Well, you're the reason I come home


Av Systarna Ivarsson - 28 september 2011 17:00

Detta är så svårt :o


1: Jag har ganska stark spindelfobi


2. Jag har lätt klaustrofobi.

3. Jag har SJUK humor, och med dom närmsta vännerna även lite snuskig humor xD


4. till skillnad från min syster, kan jag inte bli brun hur mycket jag än solar, blir typ grisrosa xD


5.Jag har bara haft en pojkvän, dumpa honom för ganska precis ett år sen.


6. Jag har ganska stark socialfobi


7. Jag har svårt att skaffa nya vänner.


8. Jag har svårt att lita på människor


9. Min gammelmormor dog nästan precis 4 månader innan jag föddes, dvs 25 december 1993, vilket är väldigt tråkig då hon enligt min mamma var en fantastisk människa.


10. Jag har haft som dröm länge att ha mitt eget stuteri men fick tyvärr lägga ner den drömmen när jag fick min nackskada


 

Av Systarna Ivarsson - 27 september 2011 16:45

ännu en svår fråga...

Edward Gal när han red Totillas :p eller Jan brink.. det vore otroligt häftigt! Någon av dressyrryttarna på elitnivå iaf :p

fast har ju min egen lilla pärla och det duger helt perfekt<3  

Av Systarna Ivarsson - 26 september 2011 16:45

Min största rädsla.. att Rebell eller ronja ska bli skadade under träning, att ronja ska fastna i stigbyglarna, att dom ska gå omkull osv osv. annars är jag inte så rädd  att något ska hända, det brukar lösa sig :p

Av Systarna Ivarsson - 25 september 2011 16:30

Svårt att svara på..  något jag aldrig vill ska hända är att mina föräldrar skiljs eller att någon av dom försvinner på något sätt.. Att min syster försvinner, att min ängel Puh försvinner.. Att rebell skadas så svårt att jag måste ta bort honom, om jag får välja vill jag att han ska dö av ålderdom, utan att lida innan, somna in stilla.. Mitt hem får aldrig bli förstört, av brand eller annat, inte heller stallet...

Av Systarna Ivarsson - 24 september 2011 21:15

Här kommer bilder på alla 9 hästar i stallet, svårt att hitta bilder på alla dock lyckades jag iaf xD

  Aida, ägare är Tove   Cassi (cassiopeja), ägare är Rebecca   Henke (Heineken), ägare är Annie   Rummel (rise against) ägare är Sara  

Rebell (hector rebell) - Ägare är jag och min familj xD
  Eddy (ed courner eller något sånt xD ) ägare är Hanna   Lamona, ägare är Jessica   WC (what's cornelia) ägare är Lisa   Olle (atterory VF), ägs av mathilda

Av Systarna Ivarsson - 23 september 2011 10:15

Här är några av mina favoritbilder, sitter på skoldatorn så har knappt några.

                                             Blev en hel del men jaja xD

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards