hectorrebell

Alla inlägg under september 2012

Av Systarna Ivarsson - 28 september 2012 19:38

Idag har det hänt mycker först när jag skulle cykla hem så såg jag tre ambulanser, det var tre stycken somkört in med mopeden i en bil. Alla tre åkte in till akuten men inget livshotande. Hoppas dem kryar på sig!. Sen skulle jag träna och Rebell var jätte fin idag efter att jag hade tränat klart frågade min tränare om jag ville rida hennes stora häst som är 1,80cm och det kan jag säga att den var jätte hög. Det var jätte kul att galoppera på den hade jätte stora steg. Har du någon gång ridit en sån där stor häst?

   

Av Systarna Ivarsson - 27 september 2012 14:37

Fredag den 26 april, två dagar efter min 19-årsdag så åker vi till världens bästa

hästfest, Göterborg HorseShow! Hela fredagen ska vi vara där, och sen åker vi till Ullared

och sover i en av deras stugor över natten, sen på lördagen blir det ULLARED för hela slanten!

Bästa födelsedagspresenten NÅGONSIN! Känner på mig att jag kommer få köpa födelsedagspresent

på GHS ;) Ska klura lite på vad jag mest önskar mig, haha, puss på er!

 

Av Systarna Ivarsson - 27 september 2012 08:53

Hej på er!

Sorry för sämsta uppdatering, men jag har så lite ork att jag inte haft lust att skriva något. Men nu ska jag uppdatera er!


I söndags var vi hos Nina och Rebell blev behandlad med laser och akupunkturplåster.

Det visade sig att han hade ont i några muskler och muskelfästen som sitter i ljumskarna,

så massage och skänkelvikning står som kur mot det, haha.

Även jag fick ett akupunkturplåster, mot min nackskada, blev jättetrött och sov typ tre timmar

samma eftermiddag, och det kröp i ryggraden på mig, haha, så något gjorde det där plåstret.

Även Rebell blev påverkad av lasern och plåstrerna, han gick med mer spänst i steget, lite högre steg

med bakbenen, och har en helt annan glimt i ögat, han är så vaken och pigg liksom!
Tänk vad något så litet kan göra med någon så stor! Så till Nina åker vi säkert igen, så värt pengarna!


I måndags så skrittade vi bara, och i tisdags skulle ju Ronja tränat för Pernilla, men Pernillas man
(och vår hovslagare) fick blindtarmsinfektion under natten mot tisdag, så givetvis fick vi ställa in träningen,
och vi alla hoppas att han mår bättre snart, världens bästa hovslagare! Så Ronja red lite själv hemma,
för jag var på Västerviks Sjukhus, ungdomsgrupp i smärtskolan, väldigt trevliga tjejer, och SÅÅÅ skönt
med några som faktiskt förstår hur man har det! Så från och med 8 november och sju veckor framåt ska jag åka till

västervik varje torsdag eftermiddag.


Igår red Ronja ut tillsammans med Mamma som promenerade, haha, pigg häst! Jag putsade lite träns, vilket
var väldigt behövligt! Är dålig på att sköta det där... Men det är bara att bättra sig!


Idag är planen att jag och Hanna ska rida ut, men vi får se om det blir så eller inte.

Fotografera skulle jag gjort, men det ska regna hela dagen, igen... Får bli till helgen det med då..


Imorn ska Ronja och pappa åka till Pernilla och träna med Rebell, och på lördag är det långritt,

jag ska vara master på årets hubertusjakt så måste lära mig vägarna, på lördag rider jag Rebell

men på jakten ska jag rida en Nórdsvensk som heter Sleipner, haha, har aldrig ens sett hästen,

men det ska väl gå bra! På söndag är det hoppträning för oss dorutinerade hoppryttare, så

jag och Rebell ska vara med och hoppa lite lågt, hahaha, bilder och film kanske kommer upp!


Så ser resten av veckan ut, nu bör jag ta tag i läxor och min fotohemsida,

puss på er!!

 

Av Systarna Ivarsson - 26 september 2012 08:48

Tju nu sitter på bussen och ska åka till blomstemåla för att orientera. Får se hur det går skriver mer sen när jag kommer hem:)// ronja

Av Systarna Ivarsson - 23 september 2012 21:18

Haj alla!. Ledsen för att jag inte har uppdaterat men vet inte riktigt vad jag ska skriva om men idag har vi haft aktivitets möte i stallet så då har vi planerat en dressyrtävling, hubertus och förmodligen en maskerad hoppning om vi har tur. Jag kan säga att jag är ganska trött för att jag har haft prao denna veckan på ett dagis, så jag är helt slut i huvudet plus att idag hjälpte jag mamma med barngympan. Jag tror att jag har orientering denna veckan i skolan-.-' På tisdag ska jag träna lite dressyr och tyvärr har jag ingen som kan ta kort. På torsdag är det studiedag ganska lyxigt fast hade gärna haft på onsdag istället :P. Men,men så är livet imon är en seg dag i skolan så får se vad som händer. Just det vi kanske ska ha haloween runda i stallet. Hoppas det iallafall för då ska jag vara något sårt av spöke för det är något jag alltid viljat vara så nu kanske det äntligen blir av!:D Ni får ha det bra så länge så skriver jag kanske imon men lovar att jag ska skriva om träningen på tisdag.

   

Av Systarna Ivarsson - 18 september 2012 13:35

Det borde vara mot svensk lag att ha såhär obekväma stolar i skolsalar...

Hela ländryggen har låst sig, värktabletter biter inte på det, jag har gått totalt 5 varv genom skolan,

inget lindrar.. Kan knappt andas, det gör för ont.. Blir nog akut-tid hos min massör ikväll,

men då kan jag inte gå till praktiken imorn, blir alltid så dålig dagen efter...

Jag orkar verkligen inte ha ont längre, jag orkar inte att aldrig få sova en hel natt, JAG ORKAR INTE!

Ska till vårdcentralen efter skolan, ska försöka få något starkare mot smärtan, och kanske något som

hjälper mig sova, för det här är inte hållbart...

// Sofie

Av Systarna Ivarsson - 17 september 2012 21:01

Rebell är ju som han är, gullet<3

Vi har nu börjat travar Rebell igen efter skadan, och vi rider bara i skogen.

Så idag var vi ute jag och Rebell, travade på en hel del, hur fin som helst,

men i sista traven så smet han iväg i galopp, hopplösa häst.

Men vilken galopp sen! Högergaloppen har han lite svårt för,

men idag fattade han den av sig själv, galopperade helt ren tretakt,

helt i form, med mycket luft i varje steg, helt klart den bästa galoppen

vi någonsin haft, herregud, den känslan lever jag på resten av veckan<3

Testade även att rida på ett kimblewickbett, han gick jäkligt fint på det,

förutom galoppen där då så drog han inget och lyssnade riktigt fint, blir nog

att inhandla ett sådant nästa gång man är i Kalmar!

 

Gammal bild, men alltid lika vacker<3


 

Av Systarna Ivarsson - 15 september 2012 23:45

Har hjälpt Hanna att hämta hem hennes nya häst, en riktig charmör! Så nu hälsar vi Calle välkommen till kvistastallet!
// Sofie

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards