hectorrebell

Alla inlägg under augusti 2013

Av Systarna Ivarsson - 28 augusti 2013 14:29

Ja hördeni, lite halvt kaos i livet!
Rebell blev ombehandlad i onsdag och ska vila två veckor till. Idag fick han gå ut i en lite större sjukhage, stängslade en labyrint i stora sjukhagen, så han kan vandra och äta mycket mer, men inte springa runt och leva rövare. Så gjorde jag för att han stod i en liten cirkel och gick runt i lilla sjukhagen, eller hoppade runt i samma cirkel, tror inte det är så bra för hans onda ben. Så bättre såhär.
Jag hämtar nycklarna till lägenheten imorn och flyttar in på fredag, helt galet! Ska bli så jäkla gött att flytta in i min fina lägenhet! Ska skura transporten idag med, så den är lite fräschare när vi hämtar möbler på IKEA på fredag. Lyckades dessutom backa upp transporten till vårt garage, är en typ 50 meter lång uppförsbacke upp till den, men efter ett motorstopp så fick jag upp den till garaget.
Jag har fått två jobb, en timanställning på Lantmännen i Mönsterås, är typ inhoppare och jobbar varje lördag + 1-2 dagar till, och sen är jag lärarvikarie på Vallhallaskolan i Oskarshamn, från och med den 20 går jag på schema för mamma som ska vara sjukskriven. Men kan bli inringd innan dess.
Har hittat en utbildning jag ska söka till våren med, hoppas jag kommer in bara. Mihi, något jag verkligen vill göra, så hoppas verkligen på detta!
Känns helt lovely att det händer lite i livet nu, trots att det är kaos. Det är ju till större delen bara bra saker som händer, förutom Rebell då. Har inte ridit på 4 veckor, blööööh, abstinens. Men han var bättre på återbesöket så förhoppningssvis blir han friskförklarad nästa vecka.
   

Av Systarna Ivarsson - 17 augusti 2013 00:57

Ellet ja, nytt för oss, köpte begagnat riktigt billigt, rent ulltäcke, tjockt och fint, ska bara tvättas. Rebells förra tävlingstäcke i ull hittade vi uppätet och har letat efter ett nytt sen dess, och nu har jag det! Ska skicka med det till mathias mor som har en grovtvättmaskin, så är det klart föt användning när vi kommer tillbaka till tävlingsbanan. Dessutom dösnyggt och kommer passa rebell superbra! Love it!

Av Systarna Ivarsson - 14 augusti 2013 14:40

Det har precis dragit förbi ett rejält åskoväder med regn, hagel, blixtar och åska, usch säger jag bara, hatar åska och blixtar, och man kan ju liksom inte kura ner sig framför tvn heller, inget elektriskt igång. Tur att datorn har batteri!
Har fått jobb med, på kalmar lantmän här i mönsterås, kommer även hoppa in i Oskarshamn när det behövs. Så kommer iaf kunna betala hyran själv och det känns så jäkla skönt!!
Rebell verkar vara lite bättre iaf, han och ronja sprang några steg idag och det såg bättre ut än förra veckan. Tur nog.
Så lite händer iaf, finns inte mycket att skriva egentligen.
Tils nästa gång :)

Av Systarna Ivarsson - 12 augusti 2013 12:08

Godmorgon!
Eller ja, har varit vaken en stund, men ändå, godmorgon på er ;)
Idag står lite saker på schemat, ska förbi arbetsförmedlingen med lite intyg, förbi lantis och köpa flugpapper att sätta i Rebells box, i sadelkammaren och i foderkammaren, fluginvasion! Sen ska vi till stallet jag och syrran, cykla överallt idag då båda bilarna är borta, föräldrarna har varsin till jobbet. Rebell ska på sin dagliga promenad och få beta en stund, finns inget gräs i sjukhagen... Stackarn är sjukt uttråkad, och galet pigg, han glömmer bort oss människor ibland, så under promenaderna får man se till att hålla kontakt med honom hela tiden, annars glömmer han bort att man går där. Har funderat på att testa lite trickträning med honom, men jag vet ärligt talat inte hur jag ska lära honom sånt. Vi får väl se vad som händer, den 21e ska vi tillbaka till ATG, förhoppningsvis är han ok för igångsättning då. Blir en långsam igångsättning då, uteritter och hela tiden hålla koll på den del han haft ont i. Ska även se till att få tid hos Björn och Linda, världens bästa kiropraktorer! Han ska få den behandling han kräver, så är det bara, världens finaste häst <3

Om typ två veckor flyttar jag till lägenhet, så ska packa ordentligt nu och börja kolla på inredning, ska bli så sjukt underbart! Kommer givetvis visa mer här, mihi, älskar inredning!!
Nehe nu får vi ta tag i våra liv, på återseende!

Av Systarna Ivarsson - 11 augusti 2013 13:20

Rebell är skadad, han kommer bli bra men pågrund av allt skitsnack så berättar jag inte riktigt än vad som är fel. Mycket annat händer med, återkommer

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards