hectorrebell

Alla inlägg under augusti 2012

Av Systarna Ivarsson - 31 augusti 2012 20:37

Den här låten får mig verkligen att tänka på Rebell, det är vår låt, utan tvekan!

It's amazing how you can speak
Right to my heart,
without saying a word,
You can light up the dark
Try as I may, I could never explain
What I hear when you don't say a thing


The smile on your face
Lets me know that you need me
There's a truth in your eyes
Saying you'll never leave me
The touch of your hand says
You'll catch me,whenever I fall
You say it best, when you say nothing at all


All day long I can hear people
Talking out loud
But when you hold me near
You drown out the crowd
Try as they may, they could never define
What's been said between your heart and mine


You say it best
When you say
Nothing at all
You say it best
When you say
Nothing at all


The smile on your face
The truth in your eyes
The touch of your hand
Let's me know
That you need me


You say it best
When you say
Nothing at all
You say it best
When you say
Nothing at all


The smile on your face
The truth in your eyes
The touch of your hand
Let's me know
That you need me


You say it best
When you say
Nothing at all
You say it best
When you say
Nothing at all


 


 

Av Systarna Ivarsson - 31 augusti 2012 17:54

Ne nu är jag förbannat trött på allt-.-' Hästen är halt ska vila i två veckor sen så hade någon fjant hält cola i skåpet ovanför mig i skolan så jag fick i mitt också men som tur var så hade jag mina sker så långt in så fick inte på dem men blev jävligt förbannad på den jäkla skit ungen som gjorde det, plus att jag inte vet vem det va!!! plus att det har regnat hela jävla dan och det gör ju inte saken ett dugg bättre! men en sak som var bra idag var att jag och min bästa kompis Melina åkte och badade. Men är forfarande jäkligt trött och irreterad -.-'    

Av Systarna Ivarsson - 31 augusti 2012 10:26

Nu är påväg hem från ATG, vätskefylld kotsenskida, metacamkur, sjukhage och vila. Och det verkar som att bilden blir felvänd, ni får vrida på huvudena, eller dataskärmarna ;) erkänn, han är för snygg ;) //Sofie

Av Systarna Ivarsson - 31 augusti 2012 07:44

Ska ringa ATG om en kvart, hoppas på att få tid redan idag, Rebell är mer svullen idag än igårkväll och lika, om inte mer, halt än i tisdags.

Slagit sig i boxen har han gjort med, hästjäkel<3
Tror faktiskt inte han mår speciellt bra alls just nu, visst att han är pigg och så, men han är sjukligt uttråkad, tänkte köpa en sån där aktiveringsboll (för hundar) och lägga pellets i, han tycker inte om pilatesbollen, så något måste jag hitta på!
Igår hade stalltjänsten glömt att ge han morgonhö, gissa om hästen och jag var glada då..?! I sjukhagen finns absolut ingen mat, så i princip stod Rebell utan något att äta i 11 timmar!! Inte ok! Herregud, trött är jag kan jag tala om, på allt och alla!

Återkommer med information om Rebell och hans skada senare, puss på er!

 

Av Systarna Ivarsson - 30 augusti 2012 23:33

Nu får ni hjälpa mig hördeni, vilket par skor ska jag välja?! Äkta i-landsproblem..
// Sofie

Av Systarna Ivarsson - 28 augusti 2012 09:57

Igår stängslade jag och Ronja in en ny sjukhage till Rebell, som han får gå i när det är folk i stallet, det är nämlingen ingen

el på staketet så är lite orolig för att han ska komma på det och gå ut. Nu är han dock ganska rädd för staket sen stötarna han fick i söndags, så han borde inte gå ut, men varför chansa.

Anledningen till att han fick en ny hage är för att den vanliga lilla sjukhagen innehåller i princip inget ätbart, så Rebell var sjukt odräglig igår bara för att han vill attackera gräset. Så nu är han glad igen, med gräs och allt.

Han är fortfarande svullen, men tyckte det minskat lite över natten, vi får hoppas det fortsätter så, ananrs blir det veterinären på fredag, inget vi är speciellt taggade på! Men men, allt för att kungen ska bli frisk!

 

Av Systarna Ivarsson - 26 augusti 2012 22:04

Livet är bara för mycket ibland! Älskade Rebell, var ledsen han var nu när jag kom upp ikväll...

Han skrek stup i kvarten och sprang in i stallet, älskade häst, du har ju ont!

Rädd för grinden är han med, han råkade få en stöt av papsen idag, pappa kliade Rebell

i pannan och råkade lägga sin armbåge mot staketet så elen får rakt igenom pappas arm

in i huvudet på Rebell, sen gav han sig själv en stöt i halsen när han skulle nosa på en annan häst

i hagen bredvid, plutten<3 Och jag känner min häst, han kommer få nippran på att inte

göra någonting, han blir så uttråkad direkt. Hö får han massvis av, idag har han fått nästan 15 kg hö,

himmel och plättar vad tjock han kommer bli! Äsch, det arbetar vi bort sen, när han mår bra igen<3

Imorn kör vi skola, samma sak tisdag, hade helst sluppit, sen kör vi praktik tre dagar, helt ok!

Helgen blev i största allmänhet en stor besvikelse, både fredag, lördag och söndag,

de enda som varit bra typ är att jag lyckades köra hästtransport med häst i helt själv till kiropraktorn

och tillbaka, inte Rebell, utan Olle. Min bil är för klen dock, suck, 128 miljoner hade inte suttit fel, om någon

vill donera en bil så tar jag tacksamt emot den! Ett eget stall går fint med, utan tvekan!

Med dom orden sagda säger jag godnatt!

 

Hur skitig han är, hur konstig bildvinkeln än må vara, så är han utan tvekan världens finaste häst<3


 

Av Systarna Ivarsson - 26 augusti 2012 18:05

Rebell är halt..

Verkar som en vrickning, vänster bak, kotan är svullen och varm och han vilar det benet ganska mycket.

Sjukhage, backontrack dygnet runt, inne om nätterna och arnicatabletter mot eventuellt inflammationer.

Behöver jag ens berätta hur det känns? Som att livet gett oss en ordentlig snyting, rakt i nyllet, detta var verkligen

inte vad som behövdes! Givetvis är de trist att behöva avanmäla till två tävlingar och att inte få rida och blablabla,

det tycker alla när hästarna blir sjuka eller skadade, men det allra viktigaste är att min prins mår bra snart igen,

min älskade, min skatt<3

 

 

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards