hectorrebell

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Systarna Ivarsson - 5 april 2011 15:41

    

Nu tänker jag ge er en ordentlig diss!

Det finns nog ingenting jag hatar mer än folk som måste lägga sig i och alltid vill framföra sin åsikt!

Ett exempel: Rebell får alltid ha sin höpåse med hö i transporten, även under färd, för då mår han bäst. Han blir mycket lugnare under färd och när vi kommer fram, och han blir mycket lättare att lasta gången efter. Resan blir behagligare och naturligare för Rebell. Detta funkar för oss, såhär gör vi. Visst, risken för foderstrupsförstoppning finns, tydligen, men hallå, hur många hästar har verkligen fått det? Och vad är det som säger att den fick det av bara själv transporttiden. Foderstrupsförstoppning är inget som behöver ske direkt av ett visst foder, utan det brukar samlas foder i strupen under en längre tid, om det ska bero på hö. Torr betfor kan ge direkt foderstrupsförstoppning. Rebell äter alltid blötlagt hö, om jag inte har blött det så doppar han själv varenda tugga i vattenkoppen. Och alla vet väl att blött hö minskar risken för foderstrupsförstoppning?  Ni vet väl att era hästar kan bli, och kommer bli halta för att ni rider sönder dom och hoppar för högt för ofta? Men itne slutar ni för det! Så bara lägg av att lägga i er precis allt, jag lyssnar ändå inte på er, dom ajg lyssnar på är dom med måååångårig erfarenhet, eller min tränare. För dom litar jag på!

 

Av Systarna Ivarsson - 5 april 2011 08:42

men har helt enkelt inte haft tillgång till internet! Har itne tid att blogga just nu, hörs sen!

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards