hectorrebell

Alla inlägg under januari 2012

Av Systarna Ivarsson - 14 januari 2012 23:51

Idag blev det en skrittrund, efter en stenhård diskussion och en väldigt arg Sofie så tog vi oss äntligen ut,

orkar inte förklara, men en sak säger jag bara, aldrig att min fjolla till häst vilar två dagar i sträck igen! >.<

Av Systarna Ivarsson - 13 januari 2012 20:01

Gaaaaah, jävla väder, hästen fick vila idag med,

båda ridbanorna bestod av blankis till 60 % och det var kolsvart ute, blåste storm och snöade,

så hästen fick faktiskt vila idag med, sorgligt jag vet.

Men samtidigt, Rebell fyller snart 14 år, han tappa inte muskler och konditionen speciellt fort,

så ja, han fick en rejäl massage på ryggen, med liniment och hela fadderuttan!

Lika bra det än att ge sig ut på halkan!!

Dock hade alla tre flaskor jag hade med liniment gått ut i datum,

luktade fel och stelnat, så fick ta lite av Annie, köper nytt imorn.

Imorn måste jag verkligen försöka rida ut imorn!


 

Jag slås varje dag av din fullständiga skönhet!<3

Av Systarna Ivarsson - 12 januari 2012 21:24

Han fick faktiskt vila idag med, hade nog fått dra ur hästen ur stallet, regnet vräckte ner, ridbanan var en sjö och det blåste halvt storm ute. Så fick bli en ordentligt rykt iställer, hittade lera överallt på hela hästen liksom xD

Iorn hoppas jag att vädret och banan tillåter ett dressyrpass!

Av Systarna Ivarsson - 11 januari 2012 22:14

Jaha jaha, nu har rutinerna kört igång igen!

Upp vid halv sju, iväg till praktiken vid åtta, framme vid nio,

jobba till fem, hemma vid sex. Ja så ser måndag, tisdag och onsdag ut ungefär.

Men jag trivs verkligen på Kalmar Lantmän, helmysiga människor som jobbar där,

trevliga kunder och de säljer ju saker jag är intresserad av!

Just nu har jag tänkt lära mig mer om hund och kattfodret vi säljer,

börjar med Royal Canin, massa fakta att ta in, men vad gör man inte för kunderna ;)


Skrev in mig på körskolan idag!

Teorin börjar den 23 januari, känns grymt ;)

Det börjar ju närma sig med körkort och hela det så nu ska det kämpas!


Måste komma ihåg att ringa läkaren imorn med, nacken är värre,

har fått några grova migränattacker, får släppa med mig pillerburkarna överallt

känns det som, >.<

Så ringer väl läkaren och ber honom lägga till det bland symptom-listan..

Och be honom skriva ner alla symptom ajg har och hur de påverkar mig

i livet och skolan, så lärarna har något hum om hur jag måste leva

och hur nacken påverkar mig negativt..


Nehe gullungar, tröttheten tar över, hörs imorn, puss

Av Systarna Ivarsson - 11 januari 2012 19:54

Idag red Ronja, och de red ut en sväng. Mamma gick med dom.

Han var pigg och framåt som vanligt, Ronja har inte informerat mig så noga xD


Av Systarna Ivarsson - 10 januari 2012 20:26

Vila

Av Systarna Ivarsson - 9 januari 2012 21:09

Idag kom Melina över, Ronjas bästa vän, och jag serverade pannkakor som frukost/lunch.

Sen tog vi Melinas hundar, en Cane Corso vid namn Egon och en fransk bulldog vid namn Ella.

Vi gick upp till stallet, tog in Rebell, borstade av honom och tog på honom vårt tävlingsulltäcke,

som nog krympt lite xD äsch, det går att töja ut igen!

Men här är några bilder iaf :p

 

Ronja och Rebell, snyggingar<3

 

Egon och Ella :p

 

Rebell i fintäcket<3

 

Hahaha Ella var så fascinerad av Rebell att jag lyfte upp henne så hon fick nosa  xD

 

Gruppbild xD Ronja, Egon, Rebell, Ella och jag, och Melina fotograferade :p


Sen när vi lämnat Rebell i hagen igen så gick vi förbi ridbanan, över en äng, smög i utkanten av en trädgård,över två andra ängar och så var vi vid Melinas hus helt plötsligt xD Sen hem till oss igen, sen har man väl inte gjort för mycket.

Skola imorn, känns väl helt ok ändå. Det blir nog bra!

Nehe, sova snart, godnatt!

Av Systarna Ivarsson - 9 januari 2012 21:07

Idag blev det en liten promenad och fotograferande, så inget ansträngande :p

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards