hectorrebell

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Systarna Ivarsson - 15 januari 2012 21:45

Idag var ridbanan ok, den saltades igår så idag gick det att åtminstone motionera

hästarna! Och det var i princip det vi gjorde idag, på med dressyrsadeln,

först red jag en stund, fokuserade på formen och lydigheten,

sen red Ronja och gjorde samma sak. Tror inte Rebell gillar att vila för mycket,

han blir helt hispig då! xD

Blev lite bilder idag med, solen var framme, men har inte orkar redigera dom än,

förutom en.

 

Ronja och Rebell, de vackraste i mitt liv<3

Av Systarna Ivarsson - 15 januari 2012 19:49

Hej på er!

Jag vet, jag vet, URUSEL uppdatering de senaste dagarna, men jag har helt enkelt inte haft

energi över nu när jobb och skola kört igång igen.

Igår då, Rebell och jag hade en ganska rejäl diskussion om hans beteende..

Jag accepterar alltid att en häst blir rädd, men jag accepterar aldrig att en häst flyr om jag ser faran och

jag vet att det är lugnt. I detta fall hade det blåst ner en gren som var LIVSFARLIG

enligt Rebell, jo tjena sa jag då, men jag satt barbacka, satt kvar tack och lov,

Men han slängde sig om två gånger, och han minns nog när han gjorde samma sak vid ett träd som låg vid stigen,

och de gångerna vid trädet så tryckte han in rumpan i elstängslet, för när han väl slängt sig runt igår

så darrade han till som att han fått en stöt, dumpelle -.-

Men jag hoppade av, Rebell börjar slänga sig bakåt, min armbåge fick sig ett par rejäla ryck och vikningar,

som en armbåge inte borde få, men skam den som ger sig!

SLÄPADE fram hästen till grenen och slängde bort den från vägen,

och Rebell står där och blåser och flåsar som en unghingst och ja,

jag fick nog, gick hem, sadlade skrället, och nu jävlar skulle vi ut!
Och ja, ut kom vi, men jag fick hela tiden påminna honom om vår diskussion, för nog skämdes han,

det syntes. Så fort jag pratade argt med han så sänkte han öronen och kollade moloket på mig.

Men sen då så kom biverkningarna fram från hans ryck och slit, min armbåge..

Kunde precis få av sadeln och allt det där själv, men pappa fick mocka och fixa hö,

jag var i praktiskt taget handikappad. När jag kom hem så kunde jag precis duscha och göra mig i ordning,

skulle iväg på fest senare. Och ja, efter ormsalva och ett jävlaranamma så var jag klar och tog mig iväg.

Sådant är sånt som händer, Rebell brukar sällan diskutera med mig, han vet att jag bestämmer,

han vet att jag är ledaren i flocken, vilket syns extra tydligt i hagen nu för tiden.

Förlåt mig hörni, men är fortfarande inte bra i armbågen, orkar inte skriva mer här nu,

puss puss

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards