hectorrebell

Alla inlägg den 8 januari 2012

<3

Av Systarna Ivarsson - 8 januari 2012 22:18

 

Jag älskar dig, du är ren perfektion<3

Av Systarna Ivarsson - 8 januari 2012 21:41

Idag åkte vi iväg sent på kvällen och åkte till högsby för att träna för Pernilla.

Jag vet vad ni tänker, ganska mycket hoppning den senaste tiden, tyvärr har det blivit så,

men nu ska han inte hoppa något alls igen förens om två veckor när det är träning igen.

Pga årstiden så har Pernilla hoppträningar varannan söndag i ridhuset i Högsby,

därför passade vi på att åka dit.

Ronja fick även träna tillsammans med Pernillas man, Tommy Syrén,

tror hon var lite nervös om jag ska vara ärlig ;)

Men samtidigt är det nog en väldigt bra sporre att få se en så pass duktig ryttare,

samtidigt som man själv rider och hoppar samma övningar.

Idag las det mycket fokus på avståndet och taxeringen.

Ronja får ju vara lite som en bålgeting ibland, när Rebell blir lite lat och testar lite.

Vi brukar jämföra med att, när Rebell är på bra humör så kan Ronja rida som en humla,

flyta med och peta till när det behövs. När Rebell är på dåligt humör,

så får hon vara som en bålgeting, vara på hela tiden.

Men det såg riktigt bra ut, han hoppade trots att de kom fel ibland och rev faktiskt inte

 en enda bom trots att hindrerna låg på 90 cm, vilket brukar hända när han kommer för fel.

Så han har nog blivit starkare i bakpartiet pga han klarar höjden bättre.

Så en bra träning, jäklar vilken bra period vi har just nu! :D

Av Systarna Ivarsson - 8 januari 2012 14:52

Som ni vet blev det väldigt delade meningar om mitt inlägg om travarhatare.

Vissa höll medmig och vissa inte. En person blev väldigt arg och hoppade tillichmed på min syster för att min syster håller med mig. Vad är det för jävla beteende egentligen? Men ja, det är den personens problem, varken Ronja eller jag bryr mig.


Men frågan jag ställer mig just nu, är varför?

Varför är det ok att alla klankar ner på travare och ridtravare, men att det inte är ok att klanka ner på tex irländska importer?

Det är ju samma sak som att om person säger till mig att jag är tjock så är det ok, men om jag säger det tillbaka till den personen så är det inte ok? Liksom, kan man inte ta att någon klankar ner på "sin" ras så ska man ju inte klanka ner på någon annan ras heller, eller? Vissa anser att jag startade detta, men var det egentligen det? Hade inte folk klankat ner på travare så hade inte jag reagerat, så egentligen är det väl de som klankar ner på travare som startade det, eller?


Jag bryr mig inte om vad ni anser om någon hästras just nu, utan det jag vill veta är,

Är det ok att klanka ner på en hästras men inte att någon annan klankar ner på "sin" hästras?


Jag personligen har ingen favoritras, eller hatras. Jag köpte inte Rebell för att han är av rasen Varmblodig travare, jag köpte honom för att han är en extremt trevlig häst!


Och för er som undrar, jag ändrade en del i inlägget då en tjej blev väldigt ledsen av det jag skrev. Egentligen är det kanske fel, då jag blev väldigt ledsen pga det en person skrev om travare, men nu valde jag att ändra det

Och till skillnad från travarhatarna så säger inte jag att det är hästarnas fel att de avlats fel, osv osv, för det är människans verk. Precis som man avlat fel med många hundraser, så har man idag också avlat fel på många hästraser, man glömmer bort att hästen måste ha en exteriör för att hålla, man avlar ju nästintill bara för prestationen idag! Det är det jag menar med sönderavlade, inte att de innehåller något inavel eller liknande, vilket en person påstår att jag har sagt, vilket jag då inte har.

Ska man motargumentera mig så ska man inte ljuga och säga att jag sagt något jag inte har!

Nu tänker inte jag försvara mig mer mot alla dessa människor som inte tål att höra mina åsikter!

Men kom ihåg då, klanka inte ner på något, om du själv inte tål att bli nerklankad!

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards