hectorrebell

Alla inlägg under januari 2012

Av Systarna Ivarsson - 25 januari 2012 20:53

Idag var inte jag med till stallet, kom hem vid klockan sex och skulle på yoga vid

kvart i sju, så det säger sig självt. Ronja var iväg idag, red dressyr, gick tydligen lite sådär,

om ni frågar henne då, hästen var överpigg och jag antar att han inte lyssnade så bra och var

mest "rädd" för allt. Men men, varje dag kan inte vara perfekt ;)

Av Systarna Ivarsson - 24 januari 2012 21:47

Idag blev det mest busdag, Ronja red barbacka, lite trav, lite galopp, sen lite damsadel, sen lite hänga över och försöka styra xD

Hahaha ja, stackars häst typ ;)

Sen red jag lite, vågade galoppera :D typ en kortsida, men jag vågade!!

Det är ENORMT för mig att galoppera barbacka, så ja ;)

Sen fick han springa lös på ridbanan, sprang, bockade (det han kan xD) pep, sprang lite till,

sen när han var klar så skrittade han av sig själv några varv runt ridbanan xD haha söt häst<3

Av Systarna Ivarsson - 23 januari 2012 20:52

Har precis fattat ett beslut. Detta gäller min fotografering och mina bilder.

I fortsättning när jag fotar på tävlingar eller andra mer offentliga saker,

både människor, hundar och hästar, så kommer inga bilder mejlas eller

läggas ut någonstans innan jag skrivit mitt namn och länk tvärs över bilden,

och försöker man redigera bort det anmäls man, utan tvekan. Är sjukt trött

på att folk som är taskiga mot mig, som säger elaka saker, använder bilder jag fotat,

utan att skriva varken mitt namn eller länk vid bilderna. De som fått bilder redan

kan jag inte göra mycket åt, lågt av er iaf som bryter mot upphovslagen,

men jaja, inte tänker jag lita på er igen!

Jag har tillochmed sagt till ALLA jag mejlat bilder,

att de ska skriva mitt namn och länk, men nejdå, de skiter it!

Fy tusan vad arg jag är nu, blir nog att anmäla några bloggare till bloggportalerna,

fy fan på ren svenska.


Av Systarna Ivarsson - 23 januari 2012 19:44

Haha idag var Ronja i stallet och red,

och tydligen ridit barbacka och

GALOPPERAT! :O Ni som ridit Rebell vet att han har

extremt stutsig trav och galopp, så att galoppera barbacka är

inte lätt, men ungen lyckades, men tror ni hon berättade för mig?
neeeeh då, när jag frågade vad hon ridit så berättade hon -.- unge!

xD

 

Rebell och Ronja för två år sen :p Liiiite mer snö än nu, deprimerande jävla snö..

Av Systarna Ivarsson - 22 januari 2012 23:45

Haha sorry people, hann faktiskt inte skriva igår,

kom hem jättesent efter en hoppträning.

Ronja och Rebell tränade för Pernilla igen,

hoppade RIKTIGT fint, kom rätt på 9 av 10 hinder,

sånt gillar vi!

De tränade upp på ca 90 cm, och omhoppningssvängar

till 80 cm. Ronja ska ju tävla på lördag, 80 cm två faser

och 90 cm clear round. Hästen var grymt pigg och Ronja

fick kämpa, men skitbra jobbat av båda!

Av Systarna Ivarsson - 21 januari 2012 23:23

Tjolahopp i galopp!

Idag fick vi äntligen rida i dagsljus, fast idag red då Ronja och Sofia xD

Ronja värmde upp honom lite, han var lika fin som alltid, lite slö för skänkeln,

men arbetade på redigt fint!

Sofia tog över, idag blev det lite mer trav och galopp, redigt fint gick det!

Det är händernas position som måste tränas upp lite, men det kommer med tiden!

Idag pga dagsljuset så blev det några bilder, men dåligt batteri och lite minne på minneskortet,

så vart inte många. Men en fin på Sofia fick jag :)

 

Sofia är inte så lång, runt 155 cm och Rebell är ju 165 cm, men trots detta så rider hon honom med fin kontroll!

Av Systarna Ivarsson - 20 januari 2012 23:00

Idag var Sofia med igen, och pga detta ***** väder så blev det på banan igen..

Men Rebell var jättetrevlig, lätt i munnen och för skänklarna, lagom pigg och lyssnade fint.

Sofia fick testa att rida själv, utan mig vid linan. Hon fick både trava och testa att galoppera lite.

Gick riktigt bra, andra gången hon rider på 6-7 år och hon galopperade redan!

Rebell blir så snäll med lite oerfarna ryttare, det syns liksom på honom xD
Idag ska nog Sofia med igen, får inget svar på sms så det märker vi! ;)

Av Systarna Ivarsson - 19 januari 2012 19:28

Idag hördeni, var en rolig dag!

Sofia var då med till stallet, och jag visade henne vart allt finns och hur jag sköter stall och häst.

Jag började rida, gick bra, Rebell kändes riktigt fin men underlaget var jobbigt för honom,

tungt på vissa ställen och hårt på vissa ställen, så han orkade inte riktigt,

men det var nog bra så var han lite trött när Sofia skulle rida ;)

Jag fick kasta upp henne, med tanke på att Rebell är 165cm och Sofia är 155 cm så

kunde jag bara inte kräva att hon skulle hoppa upp normalt utan pall xD

Jag höll Rebell i longerlina hela tiden för att hålla koll och för att Sofia skulle slappna av,

och det gick superbra! Hon har jättefint grundsits, det enda jag såg som behövs finjusteras

är armbågarna vid sidan och lite mer häl neråt, men hälarna nerår är inte lätt, då stiglädrerna var liiite

för långa, och Sofias hälsenor är nog lite korta, högklackat ni vet ;)

Men det är sånt som kommer!

Sen blev det några långsidor i trav, då höll jag i lite mer, för att Sofia skulle fokusera på att hitta takt

och sits och allt det där! Och det gick fint där med, hon lyckades till och med byta sittben

utan att sitta ner tre-fyra steg som många gör. Rebell gick tillochmed nästan i form i både skritt och trav,

och det är ovanligt med nya ryttare! Så jag är imponerad av både två, Sofia för att hon var så pass

duktig för att inte ha ridit på 7 år, och Rebell för att han var så snäll och skötte sig så fint,

om man jämför med när jag och Ronja rider, när han är rädd för sin egen skugga xD

Så ja, bra dag i dag, imorn kör vi på't igen!!

Ingen bild pga mörkt när vi red och kameran glömdes bort xD

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards