hectorrebell

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Systarna Ivarsson - 19 januari 2012 19:28

Idag hördeni, var en rolig dag!

Sofia var då med till stallet, och jag visade henne vart allt finns och hur jag sköter stall och häst.

Jag började rida, gick bra, Rebell kändes riktigt fin men underlaget var jobbigt för honom,

tungt på vissa ställen och hårt på vissa ställen, så han orkade inte riktigt,

men det var nog bra så var han lite trött när Sofia skulle rida ;)

Jag fick kasta upp henne, med tanke på att Rebell är 165cm och Sofia är 155 cm så

kunde jag bara inte kräva att hon skulle hoppa upp normalt utan pall xD

Jag höll Rebell i longerlina hela tiden för att hålla koll och för att Sofia skulle slappna av,

och det gick superbra! Hon har jättefint grundsits, det enda jag såg som behövs finjusteras

är armbågarna vid sidan och lite mer häl neråt, men hälarna nerår är inte lätt, då stiglädrerna var liiite

för långa, och Sofias hälsenor är nog lite korta, högklackat ni vet ;)

Men det är sånt som kommer!

Sen blev det några långsidor i trav, då höll jag i lite mer, för att Sofia skulle fokusera på att hitta takt

och sits och allt det där! Och det gick fint där med, hon lyckades till och med byta sittben

utan att sitta ner tre-fyra steg som många gör. Rebell gick tillochmed nästan i form i både skritt och trav,

och det är ovanligt med nya ryttare! Så jag är imponerad av både två, Sofia för att hon var så pass

duktig för att inte ha ridit på 7 år, och Rebell för att han var så snäll och skötte sig så fint,

om man jämför med när jag och Ronja rider, när han är rädd för sin egen skugga xD

Så ja, bra dag i dag, imorn kör vi på't igen!!

Ingen bild pga mörkt när vi red och kameran glömdes bort xD

Av Systarna Ivarsson - 19 januari 2012 08:56

Som några säkert vet, så har Hööks släppt en skitsnygg kollektion med schabrak.

Dessa såg jag redan i lördags, och de kom ut i torsdags ;)

Ronja har bestämt att hon ska köpa det blåa och jag ska ha det gula med benlindor till.

Jag har ingen bild och orkar inte leta efter det heller, gör det själva ;)

Men iaf, Jag väntar då som sagt med att köpa schabrak och benlindor till efter GHS,

man vet ju inte om man hittar något där liksom!

Men känns lite sådär, har ju sett tio olika bloggar nu, och de flesta tänker köpa någon av färgerna,

så ja, men jag har ju matchande tröja till de gula schabraket så ;)

hahaha ja jisses

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards