hectorrebell

Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Systarna Ivarsson - 7 januari 2012 23:27

Idag var vi iväg på en Pay 'n' Jump på Ridklubben Udden, en 80 cm och en 90 cm.

Ni förstod väl antagligen redan att det var Ronja som red :p

Hästen var taggad idag, han har nog längtat efter tävlingsbanan nu när vi inte tävlat på ca tre månader!

I 80 cm gick de felfritt, en bra runda, trots taxeringfel så kom han över och ställde upp.

I 90 cm fick han dock två stopp, på samma hinder, de fick en dålig sväng och tappade farten och det fanns ingen möjlighet att lösa det hoppet på ett bra sätt, så det förstår jag. Han gled dock rakt in i hindret och rev varenda bom, förodligen därör han inte vågade hoppa sen igen, men sen gick det bra och de tog sig runt banan på ett bra sätt, så slutsumman=en bra tävlingsdag!


Av Systarna Ivarsson - 7 januari 2012 17:10

Det blev ett väldans pådrag om mitt inlägg om travarhatare.

för det första, irländska importponnyer var ett EXEMPEL!! Idag är allför många hästar av alla raser är alltför stressade, pressade och sönderavlade, det finns en anledning till att dagens häsar går sönder hela tiden.

För det andra, jag tog i lite för hårt, det erkänner jag, men när man läser detta överallt så blir man faktiskt ganska ledsen efter tag.

För det tredje, så var det aldrig meningen att såra någon, men jag var sårad och tänkte mig inte för.

Så alla, gräv ner stridsyxan, seriöst!

Av Systarna Ivarsson - 7 januari 2012 16:22

Jag blir så jävla trött och sur ibland!

Satt och läste en liten blogg, och där en bloggare klankade ner på travare.

Men vadfan, vadå dra alla över en kam!? Min travare är tamigfan varken slaffsig eller stressad,

och han ser inte ens ut som en travare i kroppen! Senast IDAG fick jag en fråga om han verkligen är en travare,

och jag fick övertyga henne med att visa stämpeln! Och den personen som frågade hade 20 års erfarenhet av hästar,

och det är betydligt mycket mer än dessa småbloggare har!

Detta är inte första bloggen där jag sett detta, men det är första gången något uttryckt det som

att travare ser haffsiga och stressade ut. Visst många travare gör det, men fan inte alla och då är det FEL

att dra alla över en kant! Jag sitter inte och pratar skit om alla dessa tävlingshästar och ponnyer som faktiskt är sönderstressade och inte håller pga aveln? Nu gör jag iofs det, men bara för att dra en paralell.

Och har man inte ens testat att rida en travare så ska man verkligen bara hålla käften.

Min häst, en amerikansk/fransk travare med riktigt fin stam, kan MSV-dressyrrörelser och hoppar 110 under ryttare.

Och det går fan mycket lugnare med honom än alla dessa sönderavlade ponnyerna!

Prata för fan inte skit om något ni inte kan något om, och ni är hjärtligt välkommna att provrida min travare,

så får ni se att dom kan också!!

  

Här står då min extremt hoppglada häst, bland en massa hinder, och står och halvsover! Är det stress ni ser i denna häst, då bör ni kolla upp synen!

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards