hectorrebell

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Systarna Ivarsson - 11 september 2012 21:37

Ja som Ronja sa så hade en stallkompis häst blivit skadad idag, dragit med sig staketet och haft sig, hur han

nu lyckats med det vet bara gudarna, men så är det jämt med hästar!

Stackars lilla hästen, ganska stort sår med sårficka, svullen och blockhalt, ja jisses, lille hästen.

Och hästägaren som inte tål blod, har nog aldrig sett någon så blek i ansiktet,

men jag och Ronja hoppade in och hjälptes åt, det är ju inte direkt lätt att spola rent ett sånt sår,

jodopax svider och såret gjorde nog förbaskat ont, men han kämpade med att försöka stå på två ben,

för vi höll upp ett framben för att inte bli sparkade. Så vi fick agera miniveterinärer, haha

inte nog med vår egna klant liksom, hela stallet verkar vara skadade nu, en fick foderförstoppning

i helgen, Rebell är skadad, en har trolig korsförlamning, sen den här med såret då, fyra av nio hästar

med andra ord, sjukstuga!!

Nehe, nu får vi alla ta och hoppa i sängen och sova, nattinatti!

 

Av Systarna Ivarsson - 11 september 2012 20:48

Jag kommer Hissa/Dissa vissa hjälmar imon för nu är jg helt slut. Först uppe i stallet har en kompis häst skadat sig och hade ett jätte stort sår, så hon ringde till vet och dem sa att dem skulle komma så fort som möjligt. Sen frågade hon om jag ville stanna kvar hos henne och såklart! så gjorde jag det<3 Finns alltid där för dig<3

Sen när kom hem runt halv sju så åt jag lite snabbt sen stack jag,mamma och Sofie till badhuset och simmade lite så nu är jag helt slut men ska försöka fixa med Hissa/Dissa imon :)      

Av Systarna Ivarsson - 11 september 2012 18:27

Mihi, har varit på Creation Corner här i köpingen idag och bokat tid för min tatuering

så den 8 oktober kl 14.00 smäller det, mihi :D

 

Fick beröm för fotografiet av tatueraren, och han sa att det ska bli jättekul att göra tatueringen för den är

så pass ovanlig, tihi :D


 

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards