hectorrebell

Alla inlägg den 6 september 2012

Av Systarna Ivarsson - 6 september 2012 21:56

Förmodligen inte det smartaste, men idag fick det bli så, idag fick Rebell, av egen vilja, må bra.

Skulle bara longera honom för att kolla hälta, ingen hälta alls, så skönt!

Men när vi bytte varv så drog han iväg i världens bockserie med mig hängande i longerlinan,

haha gullehäst<3 Så när jag kollat honom klart så knäppte jag bara loss linan, vände mig om och han bara drog

iväg i bocksprång och backutsparkar och bara sprang och sprang och sprang, utan att jag gjorde något alls.

Efter sjukhage i två veckor så förstår jag honom. Han är fortfarande lite lite svullen, som en galla,

men vääääldigt lite värme och som sagt ingen hälta. Jag kylde benet efter ifall att, man vet ju aldrig.

Och sen sprang jag med han på asfalt, ingen hälta alls. Backontracken är på som vanligt nu,

snacka om att dom är bäst. Inte många dagar kvar på behandlingen, om en vecka ska han igång igen om han fortfarande är haltfri,

svullnaden vet jag inte vad jag ska göra åt riktigt, det är det enda som inte försvinner, det kanske bara är en galla,

som han får ha från och med nu? Vi får väl se, viktigast är att han är glad och frisk! Han rullade sig i sanden på ridbanan dessutom, så han trivdes.

Så ni får tycka vad ni vill om mig som lät han springa fritt, min häst var så lycklig just då så jag lät honom vara lycklig,

en häst som har för ont springer inte som han gjorde, han är för smart för det. Han ska från och med imornbitti gå i en

större sjukhage, där han kan röra lite på benen. That's it, min häst mår bra nu, psykiskt iaf, benet kommer bli bra,

och dagens aktivering skadade inte!

 

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards