hectorrebell

Inlägg publicerade under kategorin Rebell 2012

Av Systarna Ivarsson - 7 januari 2012 23:27

Idag var vi iväg på en Pay 'n' Jump på Ridklubben Udden, en 80 cm och en 90 cm.

Ni förstod väl antagligen redan att det var Ronja som red :p

Hästen var taggad idag, han har nog längtat efter tävlingsbanan nu när vi inte tävlat på ca tre månader!

I 80 cm gick de felfritt, en bra runda, trots taxeringfel så kom han över och ställde upp.

I 90 cm fick han dock två stopp, på samma hinder, de fick en dålig sväng och tappade farten och det fanns ingen möjlighet att lösa det hoppet på ett bra sätt, så det förstår jag. Han gled dock rakt in i hindret och rev varenda bom, förodligen därör han inte vågade hoppa sen igen, men sen gick det bra och de tog sig runt banan på ett bra sätt, så slutsumman=en bra tävlingsdag!


Av Systarna Ivarsson - 6 januari 2012 18:40

Blev en runda i skogen idag, jag red och Ronja promenerade bredvid.

Ja, vad ska man säga, marken var nästan frusen och det var halt på sina ställen. Så kunde bara trava ca 100 meter, men han gick fint och avslappnat hela tiden. Lagom pigg helt enkelt

Imorn är det tävlingsdax! Ronja ska hoppa en Pay 'n' jump på Udden, 80 cm och 90 cm.

 

Av Systarna Ivarsson - 5 januari 2012 21:45

Idag vart vi iväg till ridhuset igen! Vi hade tänkt rida ut, men regnet var lite för mycket,

så rider ut imorn istället.

Men som sagt, ridhuset idag, med dressyrsadeln! :D

Gick MYCKET bättre idag, Ronja red först och red faktiskt ganska bra trots dressyrsadeln.

Ungjäkeln kan nog bli både dressyrryttare och hoppryttare, dumma unge som måste vara så bra >.<

Men iaf, vi tränade mycket på galoppen idag, samlade galoppen väldigt mycket och

tränade även galoppirutter. Även lite skänkelvikning i trav och mycket sitsträning

för både Ronja och mig. Vi sitter och påpekar varandras fel hela tiden xD

Haha men idag gick det som sagt riktigt bra, Rebell lyssnade otroligt bra och var riktigt

samlad och lydig och stadig i form! Så ja, det kändes riktigt fint!

 

<3

Av Systarna Ivarsson - 4 januari 2012 18:30

Idag var vi iväg till ridhuset! Vi brukar åka till ett ridhus ca 2 mil från stallet.

Jag började rida, dock vart det ju att rida i hoppsadeln, vilket inte fungerar för mig,

jag kunde lika gärna ridit barbacka om det inte var för stigbyglarna. Och för er som hängt med lite

vet att Rebell är otroligt stutsig i traven, inget man travar barbacka på!

Men iaf, det gick iaf inget bra, jag störde honom och han ville inte släppa efter heller,

förståligt när jag störde honom så mycket. Sen var han bara allmänt känslig enligt mig -.-

Så det passet stryker i ett stort streck över!!

Ronja red efter mig, hoppade några små skutt för att hitta balans, kraft och avstånd

inför lördagens tävling. Såklart gick han mycket med bättre med Ronja, är inte det minsta förvånad,

jag har knappt tränat alls på två månader och det var Ronjas sadel osv osv. Men iaf, Rebell gick jättefint

efter det!

Det här med sadeln, asså, jag har så dåliga knän (medfött skit) och dålig balans pga nacken,

att jag måste ha mycket stöd av sadeln och lite längre stigläder, och en hoppsadel ska ju inte ha det så!

Så av de enkla anledningarna så kan jag inte rida bra i hoppsadeln.

Men på fredag ska vi till ridhuset igen, och då blir det dressyrsadeln,

så då får Ronja plågas lite ;) mohahahaha! xD

Orkade inte ta med kameran idag,så ni får en gammal bild ;)

 

Av Systarna Ivarsson - 3 januari 2012 15:02

Idag red jag ut :D Ronja gick med oss, och sprang ifatt när jag travade och galopperade.

 Han var faktiskt inte så farligt pigg, och ALLT var inte farligt för en gång skull!

Vi brukar galoppera på en del av vägen, som börjar med uppförsbacke, sedan kraftig krök åt vänster

och ganska fort en kraftig krök åt höger, hela tiden lite lutning uppåt. I vanliga fall brukar

Rebell bara rusa och välja fart själv, stark och pigg som han kan va, men idag var han otroligt fin,

samlad hela biten, och bytte galopp inför varje krök!  Han gjorde tydligen samma sak med Ronja igår,

men första gången med mig, otroligt härligt var det, gav inte ens hjälperna för byte!

Så ja, allmänt fin häst idag!


Av Systarna Ivarsson - 2 januari 2012 17:48

Idag red Ronja, och det blev en uteritt. Mamma följde med henne ut, promenerade bredvid. Ronja brukar trava/galoppera iväg, vända eller vänta på mamma. Han var tydligen galet pigg, precis som varje dag. Haha vår galna lilla skrutt

 

Min galna lilla skrutt i somras när vi galopperade på en äng xD

Av Systarna Ivarsson - 1 januari 2012 19:28

Idag fick hästen vila, pga vädret och allmän trötthet hos mig och min syster.

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards