hectorrebell

Inlägg publicerade under kategorin Rebell 2012

Av Systarna Ivarsson - 9 februari 2012 20:00

Idag red jag en sväng :p

Blev mest motion typ, går inte rida vettigt på ridbanan,

svintungt för hästarna, och vi vill inte ha ledinflammationer eller

överansträngningar!!

Så blev lite skritt, lite trav, lite galopp typ,

han måste ändå hålla i gång, tur nog så behövs inte mycket för att

hålla Rebell i form :p

Av Systarna Ivarsson - 8 februari 2012 21:05

Ronja red en stund på ängen vid stallet, haha,

det uppskattades mycket av Rebell! xD
Detta ska även jag göra i helgen har jag tänkt, och försöka få

någon att fotografera om det är bra väder :D

Av Systarna Ivarsson - 7 februari 2012 21:18

Idag fick jag följa med Ronja till stallet,

och hon red en stund dressyr på banan, i denna eviga kylan..

Förlåt för den allmänt trista uppdateringen, men jag har ingen ork eller lust

Av Systarna Ivarsson - 5 februari 2012 21:37

Idag var det så förbaskat kallt, -23 grader i morse..

Pappa väckte mig vid halv nio för att fråga en sak, och påpekade att det var så jäkla kallt, så jag for upp,

nästintill skrikande, drog på termobyxor och jacka över pyjamasen och slängde in Rebells varmaste täcke,

400 gram med hals på 200 gram, full fräs till stallet, jag halvsover ju då fortfarnade, in med hästen, byt täcke,

näsan frös till is, precis som kinderna, men hästen fick annat täcke då, ut med han igen, hem, glömde en massa i

stallet xD Ja jisses, hade någon frågat vad 1+1 är hade jag sagt 5 typ, så vaken var jag ;)

Sen åkte jag tillbaka till stallet vid tolvtiden, ville inte anstränga Rebell när det är så kallt,

inte bra för musklerna! Men Tove och Annie var där, så den inställda planerade fotograferingen blev av iaf xD

800 bilder på dom där då med deras hästar Aida och Henke. Sedan tog jag inte Rebell, och skrittade barbacka på ängen

tillsammans med Mathilda och hennes ponny Olle. Martina, thildas kompis, fotade oss lite.
Så vi fyllde ett minneskort idag med xD

Men Rebell skötte sig otroligt bra, vad annars liksom xD Olle därimot, han levde livet, och drog ett antal varv i full galopp runt

ängen, haha så söt! Ja, så det blev några timmar i stallet, hade även ihopsläpp i vår hage.

Rebell är för go, han bara går till sin hö-hög, lägger bak öronen, och alla flyttar på sig xD Kung är vad han är ;)

Så ja, runt 4-5 timmar i stallet, i denna kyla! Så har en fruktansvärd huvudvärk, och ska plugga körkortsteori, feels good!

Bilderna får ni någon annan dag, jag hinner fan inte med asså.

Ni får en på Rebell, en på Olle och en på deras tredje hagkompis Grips ;)


 

Olle, syns knappt mot snön, men ja xD

Rebell i hans übersnygga täcke :D
   

Grips, hagens "fölunge" xD

Av Systarna Ivarsson - 4 februari 2012 22:47

Idag for vi till ridhuset, ett under att vi tog oss dit levande! Vilket snöoväder!

Men vi tränade en del på galopp och travarbeten, så som skänkelvikningar,

galoppbyten, pirutter, samlad och ökad osv osv. Riktigt duktigt häst!

Film finns och bilder, bilder får ni imorn, film om det kommer 5 kommentarer på förra inlägget ;)

Av Systarna Ivarsson - 3 februari 2012 18:37

Jaa, idag kom det ännu mer snö, och det har vräckt ner hela dagen,

vi har väl en halvmeter nu. Jag slutade tidigt (och hade sovmorgon ;) )
så var i stallet runt två tiden och gav mig ut efter hästen.

Efter att ha gått runt HEEEEELA hagen (stor som få) utan att hitta

skithästen, och ropat och visslat och allt så blev jag halvt panikslagen,

tänk om de rymt liksom! Men gick och hämtade en hink med pellets,

och då kom de små asen, de hade gömt sig bland träden och de syntes verkligen inte där.

Men med lite pellets så kom de med en jävla fart!

Men ja, pga snön som yrde ner så blev det ingen ridning, släppt honom på banan så han fick springa,

och sen tränade vi lite lydnad från marken, backa rakt osv. Rebell vill gärna backa snett och jag

kommer inte underfund med varför eler hur jag ska fixa det, så idag testade jag att backa han längs
staketet och då fungerade det ganska bra.

Imorn blir det eventuellt ridhuset, vi får hoppas!

Av Systarna Ivarsson - 2 februari 2012 19:09

Jaha jaha, 30 cm snö på en eftermiddag, jag emigrerar nog till afrika nu >.<

Hästen fick vila, först pga snöovädret, och även pga min rygg då,

som fortfarande är låst som ett skruvstäd >.<

Men imorn hoppas vi att snön ger med sig lite under eftermiddagen!!

Av Systarna Ivarsson - 1 februari 2012 23:45

Hann inte uppdatera igår xD
Ronja red lite dressyr på ridbanan, med fokus på dressyrrörelser,

så som skänkelvikning i trav och galopp och galoppombyte.

Det gick riktigt bra faktiskt, duktiga mina små änglar är <3


Gammal bild 


Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards