hectorrebell

Alla inlägg den 27 december 2012

Av Systarna Ivarsson - 27 december 2012 21:19

Ja snart är det ju nyår! 
Ska iaf till Kalmar, verkar det som, och då är det frågan, vad ska man ha på sig?!
Jag funderar på detta, om mamma vill och hinner sy klänningen....

 
Vad tror ni?? Ge lite tips!
 

Av Systarna Ivarsson - 27 december 2012 17:51

Givetvis behövs det saker till hunden, eller hur? ;) Och detta är det roliga jag hittar på Hööks, Horze, Globus och Hansbo :P
 
 
Koppel och halsband i ett, halvstryp på halsbandet dock, inte bra för valpar, men så snyggt!
 
Detta skulle jag lätt kunna sätta på min framtida grandis, betydligt snällare än smala halvstryp, eller helstryp.
 
Supersnygga halsband, fanns i mängder med storlekar, likadant på varje hund :D
 
Valpsele, så sööt!

Bra nylonlina, som man kan sätta i en uppbindningsskruv, så hundarna kan vara i trädgården utan att försvinna, om man inte har bra staket  
 
Jag tycker faktiskt det är bättre att använda en sån här nosgrimma en helstryp på hundar som drar för mycket, för mig med dålig nacke så lär det vara nosgrimma som gäller innan hunden lärt sig lyssna och slutat dra. Och hellre detta än dom där gräsliga helstrypen, snacka om att man kan skada hunden med dom halsbanden..
     
Halvstryp kan jag tycka är bra, detta verkar ganska bekvämt med när det är rundsytt.
 
Tvillingkoppel lär bli ett måste, lapphundar och tibbar är nästan lika stora och då kan detta verkligen underlätta vissa promenader.
   
Mina vovvar ska definitivt ha varsitt halsband med sina namn på, som dessa ovan!

 

Smartaste grejen att ha på koppel! Behöver ju dock inte vara just denna, finns många varianter!
 
Snyggaste halsbandet, oyeah ;)
 
Selar tycker vi om! Denna verkar skön med fleecefodret :P
 
Ååååh så snyggt, älskart!!
 
Detta på valpar, så sött, med matchande koppel!
 
Reflexer har aldrig skadat!
 
Givetvis ska mina läderkoppel vara svarta om halsbanden är det, himla bra koppel!
 
Istället för att påfresta min nacke så kan jag lätt tänka mig ett midjebälte på promenader.
 
Kombinerat med anti-ryck koppel!
 
Flex-koppel gillar jag, man kan ta in hunden kort om det behövs, men den får lite mer frihet också, ofta är dessa koppel 5 meter långa.
 
Rundsydda koppel, mycket bekvämare, och snyggare!
 
VGW-selen är definitivt något jag tänker köpa, iaf till större hundar så som grandisar, man knäpper fast kopplet fram på selen, som bilden visar, och drar då hunden iväg så vrider man om hunden mot sig, så man slipper en dragande hund och dåliga axlar, och denna är även bra för hundens rörelser och andning.

 
Valpgårdar är bra, här kan man lägga tidningspapper och ha bädd, mat och vatten under nätterna den första tiden med den lille valpen.
 
Tyckte den här bädden såg ganska skön ut, en bra kant att vila huvudet på, mysig liksom.
 
Himla tjusig säng, bara en bra bädd och filt så är den nog väldigt skön!
 
BackonTrack bädd ska jag defintivit ha!
   
Dessa två var himla söta, tror nog de mindre hundarna skulle uppskatta dessa!
 
Modelejon med JH-collection bädd? Oyeah!
 
Bästa bädden för valpar, innan dom blivit rumsrena och de, en bra filt bara så fungerar denna utmärkt!
 
Den här bädden kan jag tänka mig att ha i hundburen i bilen!
 
Dom här burarna tycker jag duger gott och väl, jag hade gärna haft en krocksäker MIM-hundbur dock ;)
 
Dom här verkar helt ok också, iaf för de mindre!
 
En såkallad vetbed, ska tydligen absorbera fukt och även ta bort risken för såriga armbågar och hasor.
 
En helt vanlig fleecefilt, men lite hundig, perfekt i bädden, soffan, bilen eller vart nu hunden ska vara.
 
Också smart att lägga i transportburen eller de lite hårdare bäddarna.
 
Transportbursöverdrag med madrass och sidokuddar, smart när det är sol eller hunden ska vara i buren under hundträffar, lite mer skyddad från vädret.

 
Söt skål, eller hur? :p
 
Sån här matbar anser jag att större hundar ska ha, pågrund av deras höjd.
 
Denna är också jättesöt, vatten i de ena, mat i den andra :p
 
Också supersöt!!
 
Gullig förvaring av sånt som hundgodisar
 
Bra förvaring för torrfoder, finns i massor av storlekar, denna är på 35 liter, största är 52 liter tror jag :p

 
Klövjeväska för skogspromenader, så kan hunden bära sitt eget vatten och  tugg :p
     
Reflexer är bra!!
 
Jag anser inte att hundar SKA ha täcken, men korthåriga hundar fryser ju givetvis när dom är blöta och det är kallt, täcken håller dom iaf torra, och det är det jag anser är viktigt. Och detta från JH collectin är vrålsnyggt!
 
Blått gillar vi!
 
Precis som rött!
 
Regnoverall, smart!
 
Backontracktäcke ska alla mina vovvar ha, iaf när de börjar bli lite äldre!
 
Backontrack som tål regn och som är lite fodrade ska dom också ha!
 

     
Såå söta koftor och tröjor, om man nu har en hund för det ;)
 
Denna tyckte jag var lite söt :p
 
Hoodie för vovvar, I like!!
 
Sötaste koftan!
 

Hahaha jag älskar den här tröjan xD It's so fluffy!


Welll, det var det jag vill köpa till mina vovvar iaf, haha, en del av det!

 

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards