hectorrebell

Alla inlägg den 9 november 2012

Av Systarna Ivarsson - 9 november 2012 21:58

Vafan är det här!! En jävla massa ponnyer på storhästtävling, vem är det rätt emot egentligen!?
För det första, ponnyer klarar sällan av storhästavstånd, det är inte rättvist mot ponnyerna.
För det andra, ponnyer vänder mycket snävare än storhästar, pga storleken, hur kan man göra så mot storhästarna?!
För det tredje, 18-årsregeln på ponny finns av en anledning, de flesta är för stora för sina ponnyer vid 18 år, nu rättfärdigar man att de får tävla vidare på sina försmå ponnyer?!
För det fjärde, låt dom tävla på ponnytävlingar istället och ta bort åldern istället, så kan hästarna tävla på samma villkor!!
För det femte, får storhästar med ryttare under 18 vara med på ponnytävlingar, om det ska vara åldersbaserat allting?! För det är ju rätt, alla under 18 på samma tävlingar, skit i hästarnas storlek, alla över 18 på samma tävling, skit i hästarnas storlek, vad är avstånd liksom, det är väl inget viktigt?!
Nej fy fan, sämsta regeln på länge, tillochmed sämre än logoregeln vi stred emot i våras! Antar att det är alla för gamla ponnyryttare som fått upp det här skitförslaget, för fan, köp inte ponny då när ni bara har ett år kvar, köp storhäst så slipper ni sälja!! Fy vad arg jag är just nu, satans Svenska ridsportsförbundet, ni gör ju INGET rätt!
För er som inte hört det, nu får man tävla ponnyer på storhästtävlingar utan att klassa upp dom!

 

Av Systarna Ivarsson - 9 november 2012 21:26

Nu är jag här igen och idag har jag ridit två hästar på ungefär två timmar. Jag var totalt slut efter för båda hästarna var krävande men väldigt fina och duktiga. Jag hoppade Rebell och det gick jätte bra förutom två stom men sen gjorde han sånna där stora hopp så jag var en meter över sadeln och var nära på att flyga av, haha han är så söt. Det var mycket svängar idag så det var lite krävande men han skötte sig jätte fint. Sen så red jag Eyespot och han är jätte söt men lite spänd i början men det gick jätte bra. Idag så galopperade jag i båda varven det gick jätte bra förutom att han blir lite springig in i galoppen men det gick jätte bra för att det är första gången efter avtrillningarna jag galopperar igen är jätte nöjd över dagen nu sitter jag och äter massa godis. Och jag har massa saker jag längtar till, som t.ex till julafton, tills jag får pengar och nu till februari. hihihi :D    

så söt<3

    

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards