hectorrebell

Alla inlägg den 4 november 2012

Av Systarna Ivarsson - 4 november 2012 19:37

Jag vet, jag vet, uppdateringen suger, that´s life!


Vad har hänt det senaste då?
Rebell och Ronja har tävlat igen, lokal på Ridklubben Udden, bara en 90 cm avd B.
Ett stopp blev det, på femman, banbyggaren hade ställt sig lite dumt så många hästar tittade på honom,
sen så rev dom sista hindret med. Omstart, en rivning då bara, men riviningar spelar ingen roll.

bara han inte stannar. Det är målet liksom. Så överlag är jag personligen nöjd med honom, men

tror han har någon låsning i kroppen, han är ganska fyrtaktig i galoppen igen, han brukar bli det

när han har en låsning, vilket är lite trist, det blir inget vettigt gjort i galoppen då.
I övrigt så går han superfint vår lille häst, vi jobbar och kämpar som vanligt. I fredags blev han av

med vinterpälsen, han får sån björnpäls och blir genomsvettigt av minsta lilla, och för att slippa

förkyldningar och eksem så så rakar vi bort på hals, undersidan av mage, lite på flankerna och lite på rumpan,

en så kallad täckesklippning, så skulle han tappa sitt täcke under vinternt så fryser han inte sönder sig.
Han har tagit av sig täcken innan nämligen så vågar itne chansa. Igår var jag iväg på långritt med Hanna och Tove

och det gick jättefint, lååång galopp, trampa omkring bland stockar och sten inne i skogarna, miljöträning med

bilar, traktorer och brinnande hus, men allt gick superfint, världens bästa häst <3 Idag var Ronja ute själv

i skogen och det hade gått jättebra det med! Imorn blir det nog dressyr eller markarbete för skrutten,

och på tisdag ska jag träna dressyr för första gången på länge, och på fredag ska Ronja hoppträna.
Sen den 10 eller 11 blir det förhoppningsvis kiropraktor, och den 18 är det maskeradpay 'n' jump i stallet!
Skolan kör igång imorn igen, sååå trist, men vafan. Tatueringen är ju klar och den har ni sett bild på,

på torsdag far jag till västerviks sjukhus med ungdomsgruppen igen, så gött, känna sig lite lättare igen.
Har börjat kämpa med vikten också, 3 kg på två veckor, vägning imorn igen, har dock fuskat i helgen med godis

och kroppkakor, men jag hoppas jag inte gått upp igen bara. Vi får se imornbitti!!
Nehe, nu ska jag gå och ta mig en äggmacka och fortsätta kolla på tv, hoho,
godnatt!

 

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards