hectorrebell

Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

åsikter.

Av Systarna Ivarsson - 31 juli 2012 21:17

Jag kom och tänka på en sak. Det var på facebook jag såg att en tyckte det var hästen som gjorde jobbet. Jag håller delvis med den men det är ju ryttaren som har gjort jobbet med hästen.  Men det är också hästen som galopperar och hoppar och allt. Jag har sett och hört att på vissa tävlingar så är det bara ryttaren som får beröm. Då är det vissa som säger att hästen var jätte duktig och allt. Men sen finns det ju dem som bara bryr sig om sig själva och inte om hästen. Det är helt fel enligt mig. Jag tycker att hur den än går så ska hästen få lite beröm åtminstonde. Jag vet inte vad ni tycker om saken men jag tycker hästen gör ett stort jobb. Kommentera gärna vad du tycker!

 


Sen har jag hört att vissa tycker inte ridning är någon sport. Det är jag helt emot. Ridning är en mycker jobbig och krävande sport. Jag menar om ridning inte är någon sport så är ju inte fotboll det! För inom ridningen så bygger man mycket muskler och man riskerar livet. Dem som tycker att hästar är löjligt kan ju själva testa och sätta sig på en häst på 600kg och hoppa en bana ! Men sen finns det ju dem som är rädda för hästar också och jag förstår dem hästar kan vara farliga om man hanskat med dem på fel sätt.   Det som är rätt kul är att ridningen är denna enda gren då tjejer och killar tävlar tillsammans. Har ni också tänkt på det?

 

Idag var jag iväg och fotade med sofies och hennes kompisar.Det blev rätt fina kort faktiskt:)

 

 

<3

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Systarna Ivarsson - 17 november 2013 09:02

Jajamän, om några timmar ska vi lasta och åka iväg, vi ska över till Öland, till Aledals ridcenter och Ronja ska hoppa 70 & 80 cm clear round stilbedömning, tycker det är lagom, vi tar det långsamt med honom. Men dom skuttade lite igår, för att han i...

Av Systarna Ivarsson - 15 november 2013 22:15

Hej på er. Inte mitt livs bästa dag idag, hade lite av ett mentalt sammanbrott imorse, mådde verkligen inte bra, kunde knappt äta, fick inte luft, allt bara rasade, för en stund, nu står jag på benen igen, lika stark som vanligt, eller njae är lite ...

Av Systarna Ivarsson - 7 november 2013 23:47

...till att jag sovit sämre den senaste tiden, är för att jag fryser om fötterna? Har hänt innan, samtidigt är det ju först sen jag flyttade till egen lägenhet som jag börjat sova bra, på 19 år, haha. Alltid varit konstig med sömnen, alltid haft svår...

Av Systarna Ivarsson - 6 november 2013 20:26

Seriöst, dagens människor, NI SKRÄMMER MIG!!!! Iaf ungdomar, hur blir ni uppfostrade egentligen?!?!?!För bara en stund sen så var jag och min vän Tova påväg in i huset jag bor i, från parkeringen då. Och det kör förbi en gammal röd volvo, med typ två...

Av Systarna Ivarsson - 6 november 2013 00:54

Är svintrött men måste tömma huvudet litegrann, annars går det AAALRIIIG att sova!Haft besök av min motsats Tova ikväll, bara stirrat på massa youtubeklipp (danisnotonfire för att vara exakt), skrattat tills tårarna runnit och bara haft extrema exist...

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards