hectorrebell

Alla inlägg den 18 december 2011

Av Systarna Ivarsson - 18 december 2011 15:34

Halloj på er!

Kom precis hem från Maria, blev lite fina bilder :)
Kom och tänka på en sak.. Jag ser inte alls fram emot jullovet just nu.. Planerna jag planerat blev ändrade, och nu har jag i princip INGENTING att göra på lovet.. Blir väl att stänga av telefonen, dränka datorn och bosätta mig i stallet typ, kommer vara galet bitter antagligen under en stor del av lovet. Det känns liksom, fuck life! Usch, nu ska jag redigera bilder så slipper jag tänka, puss på er!

Av Systarna Ivarsson - 18 december 2011 11:10

Jag kom precis in från att ha övningskört en timme ungefär. Jag körde då Fliseryd, Långemåla, Blomstermåla, Tålebo och hem hit. Det gick överlag bra, lite sämre i slutet med E22an och allt sånt, men jag krockade inte, och låg på bra hastighet hela tiden. Jag tycker det är kul att köra, med min bil :D Fick veta medans vi var ute att mamma och pappa skriver över vår fina 245a på mig när jag fyller 18, så det är faktiskt min bil ;)

Men en sak jag stör mig på något enormt, är dessa idioter som lägger sig precis upp i baken på en, fastän att de ser övningskörningsskylten så ligger de precis bakom. Vad är det för beteende?! Ska man inte respektera de unga som är ute och tränar? Jag störde ingen, jag höll lite lägre hastighet pga halkrisken, men de kunde mycket väl ha kört om, men ändå låg varenda biljävel precis i arslet på mig! Jag blev dock inte stressad, jag höll min hastighet och körde som jag brukar, men jag blir så irriterad! Jag menar, om jag måste tvärnita, pga djur eller människor på vägen, så kommer de sitta i mitt bagage, och då kan jag lova att min nacke aldrig kommer bli hel igen. Och det är de som åker fast på det! Vad tänker människor med egentligen? Tvingar man små barn att cykla utan stödhjul? Tvingar man barn att springa innan de kan gå? Tvingar man barn att cykla fortare än de klarar av? Det är ju så, vi som är nya i trafiken är som små barn som ska cykla för första gången utan stödhjul. Och det är inte lätt att hålla reda på allt! Dessa människor saknar ju helt respekt för andra! Usch vad sur jag blev! >.<


Men men, idag ska jag bort till Maria och fika och fotografera henne och hennes pojkvän Oskar, längtar :D Vi hörs senare!

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards