hectorrebell

Alla inlägg den 16 december 2011

Av Systarna Ivarsson - 16 december 2011 21:06

   Sitter och kollar på svenska hjältar galan.

Lisbeth Malm, 65 år, räddade livet på en man från att grov misshandel på en spårvagn i Göteborg, som blev brutalt slagen och sparkad av två killar, som han dock knivhuggit i magarna innan, men Lisbeth rycker in och försöker rädda livet på de alla tre. Hon vänder sig fram till de andra längst fram i vagnen, ber och bönar om hjälp, men folk bara vänder ryggen till. Hon får INGEN hjälp av dessa människor, hon hindrar själv dessa karlar från att slå ihjäl en annan, en 65 årig tant, knuffar ur två stora män ur en spårvagn, och förhindrar ett mord. Detta är så sjukt, att ingen hjälpte henne, men så sjukt härligt att se att såna människor som Lisbeth finns!

Svenska hjältar galan är den bästa galan i Sverige, den är så ärlig! Vad spelar det för roll för andra människor att den där dryga snåla Zlatan får en guldboll 5 år i rad? Vad vinner någon på det? Han är inte ens tacksam för det, bara dryg och taskig. Svenska hjältar, Lisbeth Malm, det är såna som ska hedras, inte folk som springer efter en boll!


Hon som håller i priset heter Emma. Hon blev kidnappad, brutalt misshandlad och knivskuren av sin pojkvän. Hon fick hjärnskador, kunde inte hålla sig själv upprätt, inte hålla upp sitt eget huvud, inte tugga eller prata, inte se. Ett år har det gått sen misshandeln, och idag står hon upp, hon går med visst stöd. Hennes ex fick 12 års fängelse. Och trots vad han orsakat henne, så ser hon inget hämndbegär! Otrolig människa, keep fightin Emma, vi tror på dig!


Jag ser på svenska hjältar galan och får rysningar, så himla känsloladdat.. Stort tack åt t4 som har denna gala! 

Av Systarna Ivarsson - 16 december 2011 18:23

Något ni kanske märkt är att jag ytterst sällan lägger ut bilder på mig själv. Det gör jag varken här, på bilddagboken eller facebook. Ingen av er som läser, vet varför. Ingen av er vet hur jag känner varje gång jag faktiskt vågar lägga ut en liten bild på mig själv.

Jag har OTROLIGT dåligt självförtroende och självkänsla. Och vet ni varför? pga ett litet men ack så starkt ord   mobbning!

Jag har fått höra enda sen jag var liten att jag är för tjock, att jag är ful. Jag har haft en pojkvän, och inte fan svärmar killar runt mig. Visst jag är inte vacker, eller smal, men är det inte mitt problem? Tror ni inte att jag redan vet det? Ni behöver inte säga det, för ni är fan inte vackrare själva! Det finns asså de tjejer som väger 30 kilo mer än mig, minst(!!) som sagt till mig att jag är tjock, men vafan är inte dom då?! Då är ju de rena fetton! INGEN äger rätten att påpeka min kropp, kläder eller stil, INGEN! Är man inte perfekt själv så äger man inte rätt att påpeka någon annans utseende, och det kan jag säga, dessa tjejer, och killar, som varit elaka mot mig och hånat mig, är fan inga skönheter själva! Spaklade jävla fjortisar med grov push-up och killar med byxorna nere vid knäna och mössa på huvudet året runt. Men det ska jag säga er! Jag är fan stolt över vem jag är! Jag är mänsklig och gör fel och säger fel, men jag tänker inte gå runt och skämmas över vem jag är! Mitt utseende är MITT problem, INGEN annans!! Så har ni inget trevlig att säga till mig,, eller någon annan heller för den delen, HÅLL DÅ KÄFTEN!!!


Såhär ser jag ut, och visst fan har jag mina brister, men jag har inte valt mina drag, det kallas gener. Min vikt jobbar jag med, och jag sköter det själv, och är på god väg att lyckas!

     

HAR NI PROBLEM MED MITT UTSEENDE, TITTA INTE DÅ, TITTA PÅ ER SJÄLVA I SPEGELN OM NI NU ÄR SÅ JÄVLA PERFEKTA!!

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards