hectorrebell

Alla inlägg under februari 2012

Av Systarna Ivarsson - 10 februari 2012 22:13

Idag hann jag rida i dagsljus! :D
Så red några varv på ängen, enda fokus var att hitta framåtbjudning!

Och det gjorde vi xD

10 varv skritt i varje varv, två varv trav i varje varv, två varv galopp i varje varv sen  avskrittning.

Det fick räcka helt enkelt :p

Av Systarna Ivarsson - 10 februari 2012 18:22

Här kommer den utlovade filmen från när vi red i ridhuset.

Jag är inget proffs på att fixa filmer, och musiken blev lite cp på slutet,

men ni får stå ut med det! ;)

Kom ihåg att varken Ronja eller jag är ryttarproffs, men det fungerar,

så massa elaka kommentarer kan ni bara strunta i att ge, för ni känner inte oss,

eller vår häst, och ni kan inte rida genom datorskärmen om ni tror det!

Så då har vi löst det, varsågoda, dressyrfilm!


 

Av Systarna Ivarsson - 9 februari 2012 20:00

Idag red jag en sväng :p

Blev mest motion typ, går inte rida vettigt på ridbanan,

svintungt för hästarna, och vi vill inte ha ledinflammationer eller

överansträngningar!!

Så blev lite skritt, lite trav, lite galopp typ,

han måste ändå hålla i gång, tur nog så behövs inte mycket för att

hålla Rebell i form :p

Av Systarna Ivarsson - 8 februari 2012 21:53

Har via min praktikplas beställt hem ett par ridstövlar,

hoppas jag kan ha dom nu bara!

Blev ett par Bocaj från Globus

 

Snygga är dom, och jag kan rida i både hopp och dressyr sakerna, haha xD
Kärlek på stövlarna<3

Av Systarna Ivarsson - 8 februari 2012 21:05

Ronja red en stund på ängen vid stallet, haha,

det uppskattades mycket av Rebell! xD
Detta ska även jag göra i helgen har jag tänkt, och försöka få

någon att fotografera om det är bra väder :D

Av Systarna Ivarsson - 8 februari 2012 20:57

Anna på http://colts.blogg.se deltar i en tävling, via facebook, och ni alla har väl facebook?

Bra, för då får ni hjälpa till och rösta!
Bilden har jag som ni kanske vet fotat, och det vore jättekul om Bengtsson&Bengtsson vann

tävlingen med hjälp av min bild :D
Så förgyll dagen för både Anna och mig, gå in på https://apps.facebook.com/offerpop/Contest.psp?c=60788&u=13901&a=255558194495800&p=252554391429083&v=Entry&id=195369&rest=1 och rösta!
Tack så hjärtligt till alla er som hjälper oss båda så att säga, även om det är Anna som tävlar i tävlingen,

så vinner jag mycket på detta med, vad det gäller mitt fotograferande!

Av Systarna Ivarsson - 7 februari 2012 21:18

Idag fick jag följa med Ronja till stallet,

och hon red en stund dressyr på banan, i denna eviga kylan..

Förlåt för den allmänt trista uppdateringen, men jag har ingen ork eller lust

Av Systarna Ivarsson - 6 februari 2012 21:54

Ronja skrittade barbacka på banan, mer än så vet jag inte.


En tråkigt sak hände idag, en valack i stallet togs bort, pga skada.

Hästen i fråga är stallets egna "lilla" drummel,

Rise Against.

Vila i frid!<3

 

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards