hectorrebell

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Systarna Ivarsson - 2 februari 2012 19:09

Jaha jaha, 30 cm snö på en eftermiddag, jag emigrerar nog till afrika nu >.<

Hästen fick vila, först pga snöovädret, och även pga min rygg då,

som fortfarande är låst som ett skruvstäd >.<

Men imorn hoppas vi att snön ger med sig lite under eftermiddagen!!

Av Systarna Ivarsson - 2 februari 2012 16:07

Hej på er!

Jag behöver lite råd från er!

Jag har stora problem att hitta bra stövlar, men har nu hittat ett par jag förmodligen kan ha,

nämligen bocaj-stöveln. Innan tyckte jag den var skitful, men nu när jag sett den i verkligheten och kännt

och klämt så har jag bytt åsikt och fastnat för den brun/svarta xD

men enligt mig ska man matcha träns och sadel med hjälm och stövlar, på tävling ska även kavaj och

schabrak matcha till det. Så detta är tänkt nu, hjälmen är från Lami-cell, sadeln och tränset har jag redan,

dock har jag en marinblå kavaj och schabraket är vitt med marinblå kant.

Behöver era tips och råd nu, help people! ;)

Funkar detta ens till dressyrryttare? :S  Kanske är bättre till hoppryttare..

eller ska jag bara köpa stövlarna och rida med min marinblå hjälm, som sitter helt ok på mitt stora huvud xD

 

Schabraket har jag inte bild på, inte kavajen heller, men den här hjälmen har jag nu:

 

Hjälmen jag har är otroligt skön faktiskt, bra ventilation och otroligt bekväm och sitter bra på huvudet! Det är ju inte ens säkert att Lami-cell hjälmen passar mitt huvud liksom, men stövlarna vill jag nog ha, men jag vet inte om de funkar till resten

Av Systarna Ivarsson - 2 februari 2012 15:22

Nu har jag tittat lite på olika tävlingar och datum så jag har lagt upp en plan för vart jag ska fotografera under året.

Här i Mönsterås ser det för tillfället ut såhär, då endast en klubb kommit ut med färdiga datum:


Strokkur Regional SM-kval 2-3 Juni
Strokkur Lokal Sommartävling 28-29 Juli

Strokkur Regional SM-kval Klubbmästerskap 1-2 September

Strokkur är islandshästföreningen här i Mönsterås, och deras banor ligger precis nedanför vårt stall,

anser att det är perfekta tävlingar att fota, då det är lite annorlunda, utomhus med fin anläggning,

nära avstånd och jag känner en del som tävlar. De hade även en tävling den 29e april, men då är det fälttävlan på Udden, så då åker jag nog dit istället, om jag lever då jag fyller 18 tisdagen samma vecka och hört rykten om att några girls tänker dra med mig ut på lördagen xD

Dock kommer dessa bilder vara mer seriösa, alla kommer märkas tydligt,

och vill man ha bilderna utan markering så får man helt enkelt köpa dom! :)


Andra datum jag funderar på är

22/4Lokal dressyrtävling för ponny    
29/4Lokal och regional fälttävlan för häst/ponny    
5-6/5Regional hopptävling för ponny    
20-22/7Superhelg 2012
Regional dressyrtävling för häst/ponny
Lokal/regional hopptävling för häst/ponny
 
26/8Lokal hopptävling för ponny    
23/9Lokal hopptävling för häst    
29/9Lokal och regional fälttävlan för häst/ponny

Alla dessa är på ridklubben udden, förutsatt att det är utomhustävlingar, men superhelgen och fältävlanx2 blir det iaf :p


Kanbli så att jag åker till Thoreb Cup och fotar men det är samma helg dom SM-kvalet här i mönsterås.

Men så ser planen ut iaf! 

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards