hectorrebell

Alla inlägg under maj 2011

Av Systarna Ivarsson - 8 maj 2011 20:48

Veckan får ta mig tusan gå riktigt fort, ska ju bara gå 4 dagar, men ändå :D

På fredag klockan 8 ska jag, pappa och förmodligen mamma gå till mönsteråsgymnasiet och prata med SYV och Lärlingsmentorn och eventuellt rektorn med! Pirrigt, framtiden avgörs liksom! Men som sagt, slipper gå i skolan då, så åker hem med pappa på torsdag :D

På onsdag ska jag till läkaren igen, för att få ett andra utlåtande, och hoppas på att få med mig diagnos-intyg osv. Är trött på det här med läkare och skit, ett jäkla spring ner till byn varje vecka. VI får hoppas att jag slipper gå dit mer nu!

På lördag ska vi till Annas hästshop och testa dressyrsadlar, och vi ska även till Vedbylund hästsläp och kolla på en transport, vi har inte bestämt något alls, vi ska bara titta och sedan fundera! Men det vore skönt att byta transport, tycker verkligen inte om vår enaxlade :/ visst den är stor, ljus och fin men jag tycker inte om att köramed enaxlade, så himla skumpigt >.<

Så här ser iaf transporten ut som vi ska kika på, sen får vi se vad som händer!

  Riktigt fin är den enligt mig.

Som sagt, helgen har mycket att bjuda på, riktigt härligt!

 

Av Systarna Ivarsson - 8 maj 2011 13:51

Hopptävlingen gick superduperbra! Ronja red superbra och Rebell skötte sig superbra. Felfria i 60 och 70 cm clear round, höll bra tempo och galopp hela tiden. Nästq tävling blir det en 70 två faser och 80 clear round,, dom är helt klart redo för det! BIld på dom fina rosetterna dom fick idag:

   Fina rosetter fick dom idag, lite kul med MRK på ena bandet.


Film från 70 cm klassen.:
  Som sagt, riktigt fin runda, kom bra på alla hinder osv.

 

Av Systarna Ivarsson - 8 maj 2011 08:30

Godmorn, snart drar vi iväg på hopptävling, Ronja ska tävla 60 och 70 cm, dom högsta klasserna på tävlingen -.- Hade vi haft högre klasser hade vi fått fler anmälda kan jag lova, men men, inte jag som bestämmer. Efter tävlingen kommer även bilderna från terrängen och från hopptävlingen idag. Glöm inte kommentera då! :D

 

Av Systarna Ivarsson - 7 maj 2011 20:48

Hallå på er, upptareing om dagen nu då


Först var det marknad i mönsterås, vi hittade ingenting, helt dött. Köpte godis, sen stack vi och käkade pizza. Gött var det, sen hem och dra sig till stallet.

Testade att rida lite med hackamore idag, men Rebell blev väldigt ängslig så det är nog inget för Rebell. Så gick in och bytte till tredelade bettet och engelsk nosgrimma, ganska milt iaf med andra ord. Vi byter ofta nosgrimmor och bett, mer om det senare. Red ut nästan en timme, med nästan bara trav och lite galopp, skrittade typ bara där det inte gick att rida fortare. Så lite kondition och muskel träning idag. Han behöver verkligen bygga med kondition, uthållighet och muskler, han blir trött ganska fort i terrängträningen. Han var lite stum i munnen i början, men det blev bättre och bättre.

Sen duscha av honom, och göra honom ren och fin inför morgondagen, då det är hopptävling på klubben! Efter duschen tog vi ut sadel och träns och satte oss på gräsmattan och smörjde medans jag höll rebell i grimskaft så han fick beta friskt, gott gräs och torka i den härliga solen!

Tänkte skriva om terrängträningen imorn eller senare ikväl, men har ganska ont i nacken så ska ta det lugnt nu. Hörs imorn!

  Bild från igår :p

 

Av Systarna Ivarsson - 5 maj 2011 15:11

hej på er, hinner bara uppdatera väldigt fort! Ska ha utvecklingssamtal snart och ikväll släpper skolan ut kossorna på betet :D kulkul, arla bjuder på mjölk och bullar x)

Det blir ingen sadel imorn, anna hade stängt och på lördag är inte föräldrarna hemma, men nästa helg ska vi köra ner Rebell dit och prova ut några att ta hem och provrida :D

Uppdaterar mer imorn!!


Av Systarna Ivarsson - 3 maj 2011 08:06

Igår lyckades min underbara älskade mamma sälja rokarden, så nu är både den och selen borta, och jag har äntligen pengar till en dressyrsadel :D på Fredag ska vi åka ner till Annas hästshop i Kalmar och kolla efter en begagnad, om det inte finns sa vi beställa en helt ny! :D Jag glad!! Blir en Globus Clic Dressyr, svart. Ska bi otroligt härligt att äntligen köpa en egen dressyrsadel :D Nu ska jag och Rebell satsa stenhårt på dressyren, har börjat träna program för Pernilla nu,och nedsittningen blir bättre och bättre. Pernilla vill att jag ska starta en L:B1 men blir nog en L:C först xD Hahaha det blir nog bra :D Life is nice!!

 

Min fina sadel :D

 

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards