hectorrebell

Alla inlägg under september 2011

Av Systarna Ivarsson - 22 september 2011 10:15

Jag tycker det är svårt att skriva vad jag är bra på, men jag tycker jag är bra på att matcha, på att hitta bra utrustning och passa in den, bra på hästskötsel i sig, allt från sårvård till tävlingsförberedelser, jag är nogrann och effektiv, får nästan alltid hästen att göra som jag ber den om utan hårda metoder.

I ridningen är jag bra på att hitta rätt knappar på hästarna, jag är bra på att få hästen att lyssna uppmärksamt.

Jag tycker att jag är bra på att fotografera, och på att redigera bilderna till att bli ännu bättre.

  Bild jag fotograferat, pappas lastbil, ingen blixt, fotad med min Canon EOS 550D, 18-55 objektiv

Av Systarna Ivarsson - 21 september 2011 13:15

Jag behöver träna på att bli liksidig, att titta mer uppåt, att räta upp mig och få tillbaka axlarna och komma ner i sadeln. Bheöver även stärka mitt självförtroende och träna upp mitt tålamod..


 

Av Systarna Ivarsson - 20 september 2011 13:15

Jag började rida precis efter att jag fyllde nio, på en ridskola i mönsterås, och red där till vintern 2008 då jag bytte ridskola osv osv.

Jag började rida,, för att hästar alltid fascinerat mig, dom var så fina, ståtliga, och jag avundades alla som red typ. Så jag följde med min barndomsvän emma till ridskolan och provade på och fastnade helt enkelt. Har sedan dess ridit på 2 ridskolor, för 3 privat tränare, haft 3 halvfoderhästar, ett tjugotal sköthästar och 2 egna hästar :)

Av Systarna Ivarsson - 19 september 2011 19:04

1. En bild på favorithästen

 

  Finaste älskling<3

Av Systarna Ivarsson - 18 september 2011 16:10

Så kör vi på en sån här! :

1. En bild på favorithästen
2. När & varför jag började rida
3. Det här behöver jag träna mer på
4. Det här är jag bra på
5. Favoritbilder jag tagit
6. Alla hästar i stallet
7. En sak som aldrig får hända!
8. Min största rädsla inom ridsporten
9. Någon du skulle vela byta liv med för en dag, och varför?
10. 10 saker du inte visste om mig
11. En låt som påminner om en häst du älskar
12. Min favoritgren
13. Min högsta dröm
14. Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)
15. Varför får hästar och ridning mig att må bra?
16. En bild som gör dig lycklig
17. Låtar som jag lyssnar på när jag är arg,ledsen och glad
18. En bild jag aldrig publicerat förut
19. Bild på min bästa vän och varför han/hon är det
20. Något jag vill göra
21. Någon jag vill träffa
22. Någon jag vill träffa igen
23. Hoppning eller dressyr?
24. Mitt motto
25. Någon jag träffar vardagligen
26. Hur mina vänner beskriver mig
27. Såhär vill jag att mitt liv ser ut om ca 20 år
28. Någon som älskar dig
29. Någon jag skulle riskera livet för

30. Mitt mål med ridning

Av Systarna Ivarsson - 16 september 2011 11:41

förlåt hörni för obefintlig uppdatering, men har inte haft tid och ork. jag kommer tillbaka, lovar<3

Av Systarna Ivarsson - 3 september 2011 20:03

Hej på er!!

Kommer med glada nyheter!

Jag och Rebell vann idag vår andra L:C1, denna gång på 57,77%. Förra (och första) tävlingen vann jag L:C1 på 64%, lite hårdare domare idag dock, och jag värmde alldeles för länge och det var fruktansvärt varmt i ridhusen idag! Vi var ju på Ridklubben udden och tävlade idag. Fick ingen bra känsla, kändes inte rytmiskt men det såg väl inte domaren då ;)

Är otroligt stolt över min fina, älskade Rebell<3


  Pepptalk mellan två MRKare ;)   Världens finaste lilla häst<3   Aida och Tove, som jag tror vann L:B1 idag, grattis till er!!   Programtänk och självpepp :p   Finaste<3  
<3

  Älskar min lilla häst, till månen och tillbaka<3   Vinst igen :D<3    
Stolt ägare!<3

Av Systarna Ivarsson - 2 september 2011 20:14

Sitter och taggar inför imorn!!

För imorn drar vi och tävlar! Fast nu ska JAG tävla med Rebell :D i dressyr på RK udden xD

En L:C1 blir det, nervöst som tusan!

Tävlar mot två andra ryttare då det är indelat privathäst och lektionshästar. Den enda hästen som startar är faktiskt min förra häst Bentes halvbror! Samma pappa :p

Det får gå som det går helt enkelt, jag åker dit för att ha kul!! Bara jag inte glömmer skritten på serpentinbågarna xD

Det kändes helt ok idag faktiskt, har märkt att det är grymt mycket enklare att sitta ner i galoppen och traven om man rider utan skor!! xD   Världens finaste häst<3

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards