hectorrebell

Alla inlägg den 2 september 2011

Av Systarna Ivarsson - 2 september 2011 20:14

Sitter och taggar inför imorn!!

För imorn drar vi och tävlar! Fast nu ska JAG tävla med Rebell :D i dressyr på RK udden xD

En L:C1 blir det, nervöst som tusan!

Tävlar mot två andra ryttare då det är indelat privathäst och lektionshästar. Den enda hästen som startar är faktiskt min förra häst Bentes halvbror! Samma pappa :p

Det får gå som det går helt enkelt, jag åker dit för att ha kul!! Bara jag inte glömmer skritten på serpentinbågarna xD

Det kändes helt ok idag faktiskt, har märkt att det är grymt mycket enklare att sitta ner i galoppen och traven om man rider utan skor!! xD   Världens finaste häst<3

Av Systarna Ivarsson - 2 september 2011 19:57

RYTTAREN
Namn: Sofie Ivarsson
Smeknamn: Zheapy, Tussen, Fifie, Sosso
Klubb: Mönsterås Ridklubb, Ridklubben Udden, Oskarshamns Ridklubb
Född: 24 april 1994
Längd: 174 m
Hårfärg: Blond
Tävlat som högst,hoppning: 60 cm
Tävlat som högst, dressyr: L:C1
Hopp- eller dressyrryttare: Dressyr


HÄSTEN

Namn: Hector Rebell
Smeknamn: Rebell, Bellis, Rabalder, Drummel, Plutten, Tjockis
Född:  22 mars 1998
Kön: Valack
Ras: Varmblodig Travare
Mankhöjd: ca 165 cm
Färg: Mörkbrun
Tävlad som högst, hoppning: - 90 cm
Tävlad som högst dressyr: - Vad jag vet iaf L:C

 
UTRUSTNING RYTTARE
Hjälm: Hööks CRW
Säkerhetsväst: Någon gel grej jag aldrig använder
Stövel/sko: Stövel: CRW från hööks
Handskar: Något billigt men bekvämt xD
Skjorta: Något jag tagit ut pappas garderob ;)
Kavaj: Ingen än faktiskt, funderar på att köpa en Marinblå från hööks
Spön: Ett flertal men hästen är spörädd
Sporrar: 15 mm kulsporrar

UTRUSTNING HÄSTEN
Transport: En Christ Concorde och en Brenderup som är till salu!!!
Sadel: En Globus Clic hopp och en Globus Clic dressyr
Stigbyglar: Globus vanliga metallstigbyglar
Stigläder: Hööks på hoppsadeln och Globus på dressysadeln
Träns: För många, men ett flertal från hööks, ett classic osv osv
Bett: Tredelat, tvådelat och rakt, alla med fasta ringar, ett gummipelham och tvådelat och tredelat med rörliga ringar
Hjälptyglar:  Används bara vid longering, gummisnodd från hööks tror jag :S
Luvor: tre stycken från hööks
Schabrak: Ullared, börjes, hööks, diverse butiker osv osv fick massor av Rebells gamla ägare
Sadelgjordar: Båda från hööks
Benskydd: Hööks, Ullared, Börjes, Har även ett par från Mark Todd
Benlindor: Mest hööks och ullared men även Börjes
Ridtäcken: Hööks
Täcken: Hööks, ullared, börjes, diverse butiker

Av Systarna Ivarsson - 2 september 2011 11:09

Rebell har tyvärr varit skadad sen tisdag den 23e augusti, han blev plötsligt svullen i båda fram och haltade. Hältan försvann igen till onsdagen men var tillbaka till törsdag igen. Så på fredagn ringde pappa till ATG och vi fick en akut tid, jag hann precis komma in i skolan innan pappa ringde och sa att jag fick komma hem igen så vi kunde åka. Vi var där vid tio och då var han ohalt igen, men svullen som sagt, men bara i höger fram. Dom hittade ett pyttelitet ingångshål från en slånbärstagg (som är giftiga) så det blev att ultraljuda men inget satt kvar. Så hann gick på pencilin tills i tisdags och är nu helt frisk igen. Förbannade slånbärsbuskar!! Men som sagt, nu är han ok, och förmodligen hade han blivit stucken i båda frambenen därav svullnaden i båda benen men förmodligen satt taggen djupare i höger fram.  Han fick helt enkelt stå inne om nätterna och i sjukhage på dagarna.

Tack och lov att min bebis mår bra<3

  Bild från första tiden vi hade Rebell, när han sträckte en muskel i bakdelen och stod i samma sjukhage som nu.

Av Systarna Ivarsson - 2 september 2011 09:55

Tack mina kära bloggläsare för att ni är så trogna<3


update är på väg, jag lovar, men har haft det jobbigt ett tag nu. Men nu är jag på gång igen, lovar minst 2 inlägg under dagen!! Kommentera då också ;)

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards