hectorrebell

Direktlänk till inlägg 24 juni 2011

kliar i fingrarna..

Av Systarna Ivarsson - 24 juni 2011 16:53

Hej på er.

Skrittade ut på Rebell idag, och hästen var helt psykad! Gick och taktade och det blev bara värre och värre. Var tvungen att snedda över en äng, och då vet jag itne vad det tog åt han, han gjorde antydan till att resa sig när jag tog tag i honom och var allmänt psykpigg. Och han ska föreställa sjuk? Jotjena -.- Det kliade verkligen i fingrarna att släppa honom, känna vinden susa förbi när vi galopperar på åkrarna, lämnar alla bekymmer långt bakom oss och bara känner ruset i kroppen när man känner hästens musker spela under en... Det är frihet! Fihet jag inte får känna på två veckor... Men sen, då jäklar! Det kliar minst lika mycket i Rebells hovar! ;)


Föresten! Jag är galet sur på det otroligt dåliga utbudet med stövlar det finns i dom lite billigare hästaffärerna! På hööks fnns det inga snygga skor eller stövlar i storlekar större än 41! Mejlade dom ett lååångt mejl angående detta och hoppas något förändras! Även på Horze är det dåligt, men dom har ändå skor i bra storlekar. Det lutar åt att köpa skor på horze och chaps på hööks. I mörkbrunt då ;) Och en brun tillfällig hjälm från horze tills jag har råd med den jag vill ha. Sen ska jag förmodligen försöka på tag på en stickad tröja i brunt med, tävlar ju så höga klasser än så en svindyr brun kavaj känns lite onödigt, lika så en hjälm för 3000 och stövlar för 5000. Hööks släpper nog mycket brunt till hösten, får väl se då. Men ändå, det finns ju liksom storföttade tjejer, och även killar som rider, och hur många killar kan klämma ner fötterna i storlek 41?! Ingen jag känner iaf! Och bruna hjälmar och kavajer borde finnas fler av också, det blir bara mer och mer modernt med brun utrustning! Och hur snyggt är det att tävla med brun sadel och svart träns tillexempel? Inte så snyggt! Lika fult är det att ha svart hjälm, kavaj och stövlar om man har brun sadel och träns! Det är min åsikt iaf!!


  För korta stövlar, inte snyggt asså! Dressyrstövlar blir det nästa gång!

 
 
Emma

Emma

26 juni 2011 21:15

Fin häst :))

http://www.Armonios.blogg.se

Systarna Ivarsson

26 juni 2011 23:44

Tackar :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Systarna Ivarsson - 17 november 2013 09:02

Jajamän, om några timmar ska vi lasta och åka iväg, vi ska över till Öland, till Aledals ridcenter och Ronja ska hoppa 70 & 80 cm clear round stilbedömning, tycker det är lagom, vi tar det långsamt med honom. Men dom skuttade lite igår, för att han i...

Av Systarna Ivarsson - 15 november 2013 22:15

Hej på er. Inte mitt livs bästa dag idag, hade lite av ett mentalt sammanbrott imorse, mådde verkligen inte bra, kunde knappt äta, fick inte luft, allt bara rasade, för en stund, nu står jag på benen igen, lika stark som vanligt, eller njae är lite ...

Av Systarna Ivarsson - 7 november 2013 23:47

...till att jag sovit sämre den senaste tiden, är för att jag fryser om fötterna? Har hänt innan, samtidigt är det ju först sen jag flyttade till egen lägenhet som jag börjat sova bra, på 19 år, haha. Alltid varit konstig med sömnen, alltid haft svår...

Av Systarna Ivarsson - 6 november 2013 20:26

Seriöst, dagens människor, NI SKRÄMMER MIG!!!! Iaf ungdomar, hur blir ni uppfostrade egentligen?!?!?!För bara en stund sen så var jag och min vän Tova påväg in i huset jag bor i, från parkeringen då. Och det kör förbi en gammal röd volvo, med typ två...

Av Systarna Ivarsson - 6 november 2013 00:54

Är svintrött men måste tömma huvudet litegrann, annars går det AAALRIIIG att sova!Haft besök av min motsats Tova ikväll, bara stirrat på massa youtubeklipp (danisnotonfire för att vara exakt), skrattat tills tårarna runnit och bara haft extrema exist...

Presentation


Välkomna till vår blogg! Vi som skriver här är Ronja och Sofie, systrarna Ivarsson från en liten ort som heter Mönsterås. Vi äger tillsammans med mamma och pappa en Varmblodig travare, Hector Rebell. Hoppas ni finner våra liv intressanta, haha ;)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards